Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3054
Pozicioniranje suvremenog odgojitelja u pedagogijskoj teoriji i praksi
Mirjana Šagud
orcid.org/0000-0002-5896-6612
; University of Zagreb, Faculty of Humanities and Social Sciences, Department of Pedagogy
Ljubimka Hajdin
; Kindergarten Dječji svijet
Sažetak
U ontogenetskom razvoju dijete je jedinstveno i specifično biće, osim osobnom biografijom definirano i generalnim društvenim vizijama i vrijednostima. U tom smislu važno je stajalište Vygotskog (1996) kojim se nastoji potvrditi teza o tijesnoj povezanosti kulturno-povijesnog konteksta u kojem djeca žive s nekim, djetetu i djetinjstvu svojstvenim, aktivnostima ili tempom i kvalitetom napredovanja.
Nove socijalne studije djetinjstva (bilo da su iz povijesne ili društvene perspektive) i prevladavajući koncept djetinjstva pokazao je da živote djece oblikuju socijalna i kulturna očekivanja odraslih. Ne smije se zanemariti slika djetinjstva kao kritičkog razdoblja koje predstavlja uske “prozore” vremena u kojem je određeni dio tijela najosjetljiviji na odsustvo podražaja (deprivacija) ili na utjecaj iz okoline (obogaćena sredina).
U radu će se problematizirati neke kontradikcije i neprihvatljive tendencije koje se javljaju u interpretiranju i implementiranju suvremene paradigme ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja na područje pedagoške prakse. Analiza će se posebno odnositi na poziciju odgojitelja u procesu dječjih aktivnosti s aspekta djetetova učenja i razvoja. Procjena o konkretnom pozicioniranju unutar dinamičnog praktičnog područja odraz je aktualnih osobnih i stručnih kompetencija i cjelokupnog profesionalnog habitusa odgojitelja.
Ključne riječi
odgojitelj; predškolski kurikul; rani i predškolski odgoj i obrazovanje
Hrčak ID:
200230
URI
Datum izdavanja:
28.2.2018.
Posjeta: 2.487 *