Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2716

Mjerenje kreativnosti u metodici likovne kulture

Miroslav Huzjak orcid id orcid.org/0000-0002-0166-8374 ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Marijana Županić Benić orcid id orcid.org/0000-0002-7340-3439 ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 692 Kb

str. 43-59

preuzimanja: 1.409

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 692 Kb

str. 43-59

preuzimanja: 2.081

citiraj


Sažetak

U suvremenom je društvu kreativnost jedna od najpoželjnijih sposobnosti koju pojedinac posjeduje u svim područjima ljudskog djelovanja. S druge strane, obrazovna politika i nacionalni kurikuli u većini zemalja svijeta umjetničke predmete marginaliziraju po važnosti, a prednost se daje STEM (engl. science, technology, engineering, mathematics) disciplinama. Iako je, prema mnogim obrazovnim standardima, kreativnost jedna od ključnih kompetencija u nastavničkoj praksi, i dalje se vrednuju rutinske više nego kreativne aktivnosti. Upravo umjetnički predmeti u obrazovanju razvijaju u pojedincu kreativni (stvaralački) potencijal, ali to uvelike ovisi i o učitelju/nastavniku, o njegovu metodičkom pristupu i kompetencijama u okviru profesionalnog djelovanja. Stoga smo proveli empirijsko istraživanje u mentorskim (za Metodiku likovne kulture) i nementorskim osnovnim školama. Očekivalo se da će se redovitom suradnjom s fakultetom, putem likovnojezične problemske nastav, inventivnosti u osmišljavanju likovnih zadataka i osvještavanjem problematike štetnosti stereotipnog likovnog izražavanja utjecati na razvoj kreativnosti kod učenika. Između većeg broja provjerenih testova kreativnosti, upotrijebljen je Urban - Jellen „The Test for Creative Thinking - Drawing Production (TCT-DP)“, koji se temelji na crtačkoj aktivnosti. Zanimalo nas je postoji li statistički značajna razlika između mentorskih i nementorskih škola u rješavanju testa kojim se ispituje stupanj kreativnosti. Stupanj značajnosti razlike između kontrolne i eksperimentalne skupine statistički je utvrđen hi-kvadrat testom. Istraživanje je provedeno u osnovnim školama na području Grada Zagreba, na uzorku koji je obuhvaćao učenike četvrtih i osmih razreda. Rezultati istraživanja ukazuju na moguć utjecaj suradnje učitelja mentora sa sveučilišnim nastavnicima i studentima učiteljskih studija u okviru Metodike likovne kulture na kreativnost učenika.

Ključne riječi

likovna kultura; poticanje kreativnosti; problemska nastava; stvaralaštvo; mentorska suradnja

Hrčak ID:

201198

URI

https://hrcak.srce.hr/201198

Datum izdavanja:

27.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.353 *