Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2704
Učiteljski stavovi o poučavanju učenika s disleksijom
Valentina Martan
orcid.org/0000-0002-4278-0194
; Nedelišće Elementary School
Sanja Skočić Mihić
orcid.org/0000-0001-6985-4213
; Faculty of Teacher Education, University of Rijeka
Andreja Matošević
orcid.org/0000-0003-2974-3150
; Catholic Elementary School Josip Pavlišić in Rijeka
Sažetak
Cilj je ovoga rada istražiti stavove učitelja o poučavanju učenika s disleksijom te utvrditi postoje li statistički značajne razlike u stavovima s obzirom na spol, radno mjesto, inicijalno obrazovanje i trajni profesionalni razvoj. U istraživanju su sudjelovala 233 osnovnoškolska učitelja. Koristila se Skala stavova učitelja prema poučavanju učenika s disleksijom trofaktorske strukture: (1) individualizirani postupci poučavanja; (2) prilagodba nastavnih materijala i postupaka vrednovanja i (3) podrška razrednim ozračjem i suradnjom. Učitelji imaju pozitivne stavove prema poučavanju učenika s disleksijom u svim trima dimenzijama. Pritom statistički značajno pozitivnije stavove imaju učitelji razredne nastave i oni koji su se usavršavali za rad s učenicima s teškoćama tijekom inicijalnoga i trajnoga profesionalnog razvoja, kao i samostalnim učenjem.
Zaključno, dobivene razlike u stavovima učitelja prema poučavanju učenika s disleksijom s obzirom na njihovu stručnu osposobljenost tijekom inicijalnoga i trajnoga profesionalnog razvoja ukazuju na nužnost sustavnije edukacije učitelja, osobito o načinima prilagodbe nastavnih materijala i postupaka vrednovanja, kako bi na svim razinama obrazovanja učenici s disleksijom dobili obrazovanje primjereno svojim sposobnostima i jakim stranama.
Ključne riječi
disleksija; individualizirano poučavanje; inkluzivno obrazovanje; stavovi; učitelji
Hrčak ID:
201190
URI
Datum izdavanja:
27.12.2017.
Posjeta: 4.485 *