Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Stavovi časnika Hrvatskog vojnog učilišta prema uporabi multimedija u procesu odlučivanja i zapovijedanja

Marica Šarić


Puni tekst: hrvatski pdf 1.233 Kb

str. 67-91

preuzimanja: 489

citiraj


Sažetak

U radu se iznosi analiza i rezultati istraživanja koje je obavljeno u Zagrebu na Hrvatskom vojnom učilištu u svibnju 2000. godine. Cilj istraživanja je saznati odnos hrvatskih časnika prema primjeni multimedijske tehnologije u procesima odlučivanja, zapovijedanja, treniranja i učenja. Rezultat istraživanja pokazuje da ispitanici imaju razvijenu svijest i velik interes za ovu problematiku. S obzirom da je informacijska tehnologija u zadnjem desetljeću napredovala pretvaranjem analognih medija u digitalne, računalo omogućava procesiranje grafike, zvuka teksta kao i neverbalne komunikacije što daje mogućnost virtualne komunikacije nadređenoga s ključnim podređenima. Uvažavajući ovu tehnološku pojavu, vojni planeri smatraju da ce se izmijeniti način prikupljanja, prijenosa i uporabe informacije. Nova tehnologija poticat ce mrežnu umjesto hijerarhijske strukture, a integracijsko i interaktivno svojstvo multimedije utjecat ce na razvijanje manjih, učinkovitih postrojbi. Budući zapovjednici morat ce učiti nove vještine da bi bili učinkoviti na budućoj interaktivnoj bojišnici. S obzirom da ce buduće snage, bilo u miru ili ratu, djelovati u koalicijama, kojih ce sastavni dio biti i Hrvatska vojska, od velike je važnosti razvijanje novog načina razmišljanja tijekom učenja i shvaćanja multimedija.

Ključne riječi

učinkovita komunikacija; multimedijske simulacijske vježbe; bitne sposobnosti zapovjednika u 21. stoljeću; vizualizacija bojišnice; odnos nadređeni -podređeni

Hrčak ID:

202694

URI

https://hrcak.srce.hr/202694

Datum izdavanja:

20.12.2000.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.361 *