Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

ISPITIVANJE UTICAJA DEMOGRAFSKIH KARAKTERISTIKA POTROŠAČA NA KUPOVNO ODLUČIVANJE

Adis Puška orcid id orcid.org/0000-0003-3274-0188 ; Visoka škola računarstva i poslovnih komunikacija eMPIRICA u Brčko distriktu BiH,
Selma Berbić
Jasmin Stovrag


Puni tekst: hrvatski docx 55 Kb

str. 82-99

preuzimanja: 413

citiraj


Sažetak

U posljednje vrijeme se sve više pažnje pridaje izučavanju ponašanju potrošača. Kupovno odlučivanje je jedan od segmenata kod proučavanja ponašanja potrošača koji je bio predmet ovoga rada. U ovom radu se ispituje kako i na koji način demografske karakteristike potrošača utiču na kupovno odlučivanje. Ovdje se posmatra kupovno odlučivanje potrošača u procesu kupovine tehničkih proizvoda. Pod tehničkim proizvodima se podrazumijevala bijela tehnika, kompjuteri, televizori i sl. čija je cijena veća od 400 KM. Istraživanje je provedeno na području Sjeverne Bosne korištenjem namjernog prigodnog uzorka. Korišten je online anketni upitnik koji je distribuiran putem Facebook stranice informativnih portala na ovom području. Anketni upitnik je popunilo 201 ispitanik. Korištenih 17 tvrdnji vezanih za kupovno odlučivanje su faktorskom analizom grupisane u četiri faktora. Ispitivanje hipoteza je vršeno putem multivarijacione analize varijanse (MANOVA). Rezultati ove analize su pokazali da spol i visina primanja ispitanika utiču na kupovno odlučivanje kod potrošača, dok starosna dob, školska sprema i broj članova domaćinstva ne utiču na kupovno odlučivanje.

Ključne riječi

Kupovno odlučivanje potrošača; demografske karakteristike potrošača; faktorska analiza; multivarijaciona analiza varijanse; analiza varijanse

Hrčak ID:

203254

URI

https://hrcak.srce.hr/203254

Datum izdavanja:

5.7.2018.

Posjeta: 876 *