Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31664/zu.2018.102.01

Arhitektonske makete u suvremenim umjetničkim praksama postsocijalističke Europe

Sonja Jankov orcid id orcid.org/0000-0003-3420-6130 ; nezavisna istraživačica, Novi Sad, Srbija


Puni tekst: hrvatski pdf 1.145 Kb

str. 22-41

preuzimanja: 481

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 1.145 Kb

str. 22-41

preuzimanja: 359

citiraj


Sažetak

U članku se analiziraju načini na koje odabrani suvremeni umjetnici iz Rumunjske, Hrvatske i Srbije koriste vizualni jezik arhitektonskih maketa u svome radu. Nakon prikaza povijesti arhitektonskih maketa autorica se u prvim dvama dijelovima članka bavi umjetnicima koji koriste makete muzejâ suvremenih umjetnosti (Zlatko Kopljar, Radoš Antonijević, subREAL, Călin Dan, Iosif Kiraly, Mihai Balko i Irina Botea). Naglašava se razlika između muzeja suvremenih umjetnosti u post-socijalističkim zemljama i globalnih „muzeja moći” kao što su MoMA, Tate Modern ili Guggenheim. Treći dio članka bavi se dokumentarnim aspektom arhitektonskih maketa i dovodi radove Lane Stojićević u vezu s konceptom dokumentaliteta Hito Steyerl. Ističe se kako su makete, kao i sama arhitektura, označitelji ideologija, politika i društava koji ih grade. Suvremeni umjetnici često se bave zgradama koje su u procesu tranzicije izmijenjene, revitalizirane ili uništene, i stoga arhitektonske makete uključene u procese suvremene umjetnosti zahtijevaju dublju analizu.

Ključne riječi

suvremena umjetnost; arhitektonske makete; dokumentarni pristup; muzej kao umjetničko djelo

Hrčak ID:

203840

URI

https://hrcak.srce.hr/203840

Datum izdavanja:

1.7.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.266 *