Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31299/hrri.54.1.2

Doprinos socijalne samoefikasnosti i nekih sociodemografskih čimbenika u objašnjenju različitih uloga djece u vršnjačkom nasilju

Anna Alajbeg orcid id orcid.org/0000-0003-2300-9713 ; Kineziološki fakultet Sveučilišta u Splitu
Marijana Dragoslavić ; Osnovna škola Maria Martinolića, Mali Lošinj
Nikolina Vrljičak Davidović ; Klinički bolnički centar Split, Split


Puni tekst: hrvatski pdf 13.027 Kb

str. 10-23

preuzimanja: 717

citiraj


Sažetak

Cilj rada bio je ispitati ulogu socijalne samoefikasnosti i nekih sociodemografskih čimbenika u različitom angažmanu djece u vršnjačkom nasilju. U istraživanju je sudjelovalo 715 učenika (54% djevojčica i 46% dječaka) sedmih (N=370) i osmih (N=345) razreda iz različitih regija Republike Hrvatske, prosječne dobi 13,22 godina (SD=0,664). Za potrebe ovoga rada uz Upitnik općih podataka korišteni su sljedeći mjerni instrumenti: adaptirana Skala uloga djece u vršnjačkom nasilju i Skala socijalne samoefikasnosti. Hi-kvadrat testom i logističkom regresijskom analizom utvrđeno je da su dječaci češće počinitelji te aktivni i pasivni pomoćnici, dok su djevojčice češće branitelji. Oba spola podjednako su žrtve i promatrači vršnjačkog nasilja. Utvrđeno je da su učenici sedmih razreda češće počinitelji i aktivni pomoćnici. Djeca u ulozi branitelja imaju višu socijalnu samoefikasnost, dok promatrači imaju nižu socijalnu samoefikasnost. Rezultati ovog istraživanja mogu imati važne implikacije u kreiranju preventivnih programa u smanjenju i sprečavanju klasičnog i elektroničkog nasilja među djecom.

Ključne riječi

vršnjačko nasilje; uloge djece; socijalna samoefikasnost

Hrčak ID:

203878

URI

https://hrcak.srce.hr/203878

Datum izdavanja:

20.7.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.055 *