Pregledni rad
https://doi.org/10.15516/cje.v20i2.2659
Obrazovni sustavi preporučivanja: pregled stanja sa smjernicama za daljnja istraživanja i razvoj
Gordan Đurović
orcid.org/0000-0003-1507-6377
; University of Rijeka, Faculty of Humanities and Social
Martina Holenko Dlab
orcid.org/0000-0003-4550-9268
; University of Rijeka, Department of Informatics
Nataša Hoić-Božić
orcid.org/0000-0002-9822-0313
; University of Rijeka, Department of Informatics
Sažetak
Obrazovni sustavi preporučivanja (ERS) sve se više koriste kao alati za pomoć studentima i nastavnicima tijekom implementacije procesa učenja. Najvažnija razlika između ERS-ova i komercijalnih inačica sustava preporučivanja u pedagoškim je principima koji odgovaraju procesima učenja i poučavanja. Razlike u obrazovnim metodama koje se koriste u različitim obrazovnim situacijama, kao i njihova povezanost s područjem koje se uči, postavljaju polazne parametre za dizajniranje ERS-a. U ovom je članku dan pregled evolucije ERS-ova do trenutno postignutog nivoa razvoja, prikazane su osnovne metode na kojima su ERS-ovi dizajnirani, kao i uobičajeni problemi s kojima se ERS-ovi susreću u svojem radu. Na primjerima danas korištenih ERS-ova raspravljano je o klasifikaciji ERS-ova po njihovim posebnostima i osnovnim pristupima na kojima počiva njihov rad. Na temelju provedene analize, uz usavršavanje i nadograđivanje postojećih algoritama, određeno je pet područja u kojima se može očekivati buduće istraživanje i razvoj: izgradnja univerzalnog ERS-a, ERS-ovi namijenjeni primarno nastavnicima, ERS-ovi koji povezuju studentske uspjehe u različitim kolegijima, ERS-ovi koji uvažavaju fizičku udaljenost studenata i primjena ERS-ova za motiviranje studenata na kontinuirani rad.
Ključne riječi
e-učenje; ishodi učenja; obrazovno okruženje; alati Weba 2.0
Hrčak ID:
204132
URI
Datum izdavanja:
28.6.2018.
Posjeta: 2.819 *