Stručni rad
https://doi.org/10.17234/Croatica.42.2
Kontrastivna sintaksa hrvatskoga jezika u gimnazijskom udžbeniku Ive Pranjkovića s motrišta kontrastivnog pristupa narječnim temama
Jadranka Nemeth-Jajić
orcid.org/0000-0001-5358-8598
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Sažetak
U gimnazijskom udžbeniku Hrvatski jezik 3 Ive Pranjkovića prvi je put u sintaktičkom opisu hrvatskih narječja primijenjen kontrastivni pristup i time uspostavljen nov model predstavljanja narječnih tema u srednjoškolskim udžbenicima. Riječ je o udžbeničkoj cjelini u kojoj se usporedno donose sintaktičke osobitosti čakavskoga, kajkavskoga i štokavskoga narječja u njihovu međusobnom odnosu i u odnosu prema standardnome jeziku. Kontrastivni pristup u učenju i poučavanju hrvatskoga jezika nije nov, no ipak se u praksi nedostatno primjenjuje, pa navedena udžbenička cjelina tim više zavrjeđuje pozornost. Stoga se u ovome radu utvrđuje način na koji se kontrastivni pristup očituje u tom gimnazijskom udžbeniku i uspoređuje se s pristupima narječnim temama u drugim srednjoškolskim udžbenicima. Ujedno se upućuje na mogućnosti primjene kontrastivnog pristupa i razloge zbog kojih je taj pristup poželjan u nastavi hrvatskoga jezika na svim naobrazbenim stupnjevima.
Ključne riječi
hrvatska narječja; kontrastivni pristup; srednjoškolski udžbenici hrvatskoga jezika
Hrčak ID:
206736
URI
Datum izdavanja:
30.10.2018.
Posjeta: 1.990 *