Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v20i3.2814
Učinkovitost primjene inovativnih programskih sadržaja u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture
Sanja Mandarić
orcid.org/0000-0003-3788-2636
; University of Belgrade, Faculty of Sports and Physical Education
Vojin Jovančević
; Provincial Secretariat for Education, Regulations and National Minorities – National Communities
Sabolcs Halasi
; University of Novi Sad, Teachers' Training Faculty in Hungarian
Josip Lepeš
; University of Novi Sad, Teachers' Training Faculty in Hungarian
Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi učinke programirane nastave step aerobika kod učenica sedmih razreda osnovne škole. Istraživanje je provedeno na uzorku od 63 učenice sedmih razreda osnovne škole, podijeljenih metodom ciljanog uzorka na eksperimentalnu (n=32) i kontrolnu (n=31) skupinu. Učinci step aerobika praćeni su u prostoru motoričkih sposobnosti (16 varijabli) i kardiorespiratornih funkcija (3 varijable). Eksperimentalni čimbenik predstavljala je nastava step aerobika koja je trajala osam tjedana i koja je ostvarena u okviru redovite nastave tjelesne i zdravstvene kulture. Rezultati ANOVA 2x2 ukazuju na to da je nastava step aerobika statistički značajno utjecala na poboljšanje 15 varijabli iz prostora motoričkih sposobnosti i svih varijabli iz prostora kardiorespiratornih funkcija eksperimentalne skupine u odnosu na kontrolnu. Najveći napredak zamijećen je u neritmičkom bubnjanju (F=263.43; p˂0.001), bubnjanju rukama i nogama (F=103.83; p˂0.001) i maksimalnoj potrošnji kisika (F=104.29; p˂0.001). Na temelju dobivenih rezultata može se zaključiti da nastava step aerobika kao inovativan programski sadržaj ima praktičnu primjenljivost u nastavi s ciljem preciznog doziranja vježbanja i ostvarenja cilja i zadataka tjelesne i zdravstvene kulture.
Ključne riječi
kardiorespiratorne funkcije; motoričke sposobnosti; step aerobik; suvremena nastava; učenice
Hrčak ID:
207409
URI
Datum izdavanja:
27.9.2018.
Posjeta: 1.732 *