Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v20i3.2814

Učinkovitost primjene inovativnih programskih sadržaja u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture

Sanja Mandarić orcid id orcid.org/0000-0003-3788-2636 ; University of Belgrade, Faculty of Sports and Physical Education
Vojin Jovančević ; Provincial Secretariat for Education, Regulations and National Minorities – National Communities
Sabolcs Halasi ; University of Novi Sad, Teachers' Training Faculty in Hungarian
Josip Lepeš ; University of Novi Sad, Teachers' Training Faculty in Hungarian


Puni tekst: hrvatski pdf 262 Kb

str. 735-788

preuzimanja: 291

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 262 Kb

str. 735-788

preuzimanja: 349

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja bio je utvrditi učinke programirane nastave step aerobika kod učenica sedmih razreda osnovne škole. Istraživanje je provedeno na uzorku od 63 učenice sedmih razreda osnovne škole, podijeljenih metodom ciljanog uzorka na eksperimentalnu (n=32) i kontrolnu (n=31) skupinu. Učinci step aerobika praćeni su u prostoru motoričkih sposobnosti (16 varijabli) i kardiorespiratornih funkcija (3 varijable). Eksperimentalni čimbenik predstavljala je nastava step aerobika koja je trajala osam tjedana i koja je ostvarena u okviru redovite nastave tjelesne i zdravstvene kulture. Rezultati ANOVA 2x2 ukazuju na to da je nastava step aerobika statistički značajno utjecala na poboljšanje 15 varijabli iz prostora motoričkih sposobnosti i svih varijabli iz prostora kardiorespiratornih funkcija eksperimentalne skupine u odnosu na kontrolnu. Najveći napredak zamijećen je u neritmičkom bubnjanju (F=263.43; p˂0.001), bubnjanju rukama i nogama (F=103.83; p˂0.001) i maksimalnoj potrošnji kisika (F=104.29; p˂0.001). Na temelju dobivenih rezultata može se zaključiti da nastava step aerobika kao inovativan programski sadržaj ima praktičnu primjenljivost u nastavi s ciljem preciznog doziranja vježbanja i ostvarenja cilja i zadataka tjelesne i zdravstvene kulture.

Ključne riječi

kardiorespiratorne funkcije; motoričke sposobnosti; step aerobik; suvremena nastava; učenice

Hrčak ID:

207409

URI

https://hrcak.srce.hr/207409

Datum izdavanja:

27.9.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.732 *