Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v20i3.2791
Razvoj i validacija novih objektivnih testova znanja unutar STEM područja za učenike osnovnih škola
Dubravka Glasnović Gracin
orcid.org/0000-0001-5195-4873
; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
Toni Babarović
orcid.org/0000-0003-0838-3205
; Ivo Pilar Institute of Social Sciences in Zagreb
Ivan Dević
orcid.org/0000-0003-0163-3371
; Ivo Pilar Institute of Social Sciences in Zagreb
Josip Burušić
orcid.org/0000-0002-0933-2189
; Ivo Pilar Institute of Social Sciences in Zagreb
Sažetak
Mjerenje učeničkog postignuća jedno je od središnjih pitanja u istraživanjima kvalitete i učinkovitosti obrazovanja. U području prirodoslovlja i matematike nekoliko je dosadašnjih studija nastojalo iskazati postignuće učenika jedinstvenim pokazateljem znanja unutar tog područja. Cilj je ovog rada razmotriti mogućnost mjerenja znanja učenika u STEM području te prikazati obilježja novih testova razvijenih posebno s tom svrhom.
U radu je prikazana cjelovita psihometrijska analiza novokonstruiranih testova te su prikazani koraci i pristupi u određivanju sadržajnih zahtjeva testova, zatim ishodi preliminarnih validacija inicijalnih inačica testova, kao i rezultati do kojih se došlo u glavnom dijelu istraživanja. U glavnom istraživanju sudjelovalo je 586 učenika četvrtog razreda, 580 učenika petog razreda i 632 učenika šestog razreda.
Postupcima eksploratorne i konfirmatorne faktorske analize potvrđena je jasna jednofaktorska struktura korištenih testova koja je praćena solidnim pokazateljima unutarnje konzistencije (α4.r = ,78; α5.r = ,70; α6.r = ,79). Ukupan rezultat u testu umjereno je do visoko povezan sa školskim postignućem u STEM školskim predmetima. Zaključeno je da sva tri novokonstruirana testa predstavljaju jednodimenzionalnu, a ipak pouzdanu, osjetljivu i valjanu mjeru znanja učenika u STEM području.
Ključne riječi
mjerenje znanja; razvoj testa; STEM postignuće
Hrčak ID:
207408
URI
Datum izdavanja:
27.9.2018.
Posjeta: 1.694 *