Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v20i3.2791

Razvoj i validacija novih objektivnih testova znanja unutar STEM područja za učenike osnovnih škola

Dubravka Glasnović Gracin orcid id orcid.org/0000-0001-5195-4873 ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
Toni Babarović orcid id orcid.org/0000-0003-0838-3205 ; Ivo Pilar Institute of Social Sciences in Zagreb
Ivan Dević orcid id orcid.org/0000-0003-0163-3371 ; Ivo Pilar Institute of Social Sciences in Zagreb
Josip Burušić orcid id orcid.org/0000-0002-0933-2189 ; Ivo Pilar Institute of Social Sciences in Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 372 Kb

str. 789-824

preuzimanja: 242

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 372 Kb

str. 789-824

preuzimanja: 214

citiraj


Sažetak

Mjerenje učeničkog postignuća jedno je od središnjih pitanja u istraživanjima kvalitete i učinkovitosti obrazovanja. U području prirodoslovlja i matematike nekoliko je dosadašnjih studija nastojalo iskazati postignuće učenika jedinstvenim pokazateljem znanja unutar tog područja. Cilj je ovog rada razmotriti mogućnost mjerenja znanja učenika u STEM području te prikazati obilježja novih testova razvijenih posebno s tom svrhom.
U radu je prikazana cjelovita psihometrijska analiza novokonstruiranih testova te su prikazani koraci i pristupi u određivanju sadržajnih zahtjeva testova, zatim ishodi preliminarnih validacija inicijalnih inačica testova, kao i rezultati do kojih se došlo u glavnom dijelu istraživanja. U glavnom istraživanju sudjelovalo je 586 učenika četvrtog razreda, 580 učenika petog razreda i 632 učenika šestog razreda.
Postupcima eksploratorne i konfirmatorne faktorske analize potvrđena je jasna jednofaktorska struktura korištenih testova koja je praćena solidnim pokazateljima unutarnje konzistencije (α4.r = ,78; α5.r = ,70; α6.r = ,79). Ukupan rezultat u testu umjereno je do visoko povezan sa školskim postignućem u STEM školskim predmetima. Zaključeno je da sva tri novokonstruirana testa predstavljaju jednodimenzionalnu, a ipak pouzdanu, osjetljivu i valjanu mjeru znanja učenika u STEM području.

Ključne riječi

mjerenje znanja; razvoj testa; STEM postignuće

Hrčak ID:

207408

URI

https://hrcak.srce.hr/207408

Datum izdavanja:

27.9.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.199 *