Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Stavovi mladih potrošača o cijeni i promociji mlijeka i mliječnih proizvoda

Jelena Kristić orcid id orcid.org/0000-0003-4465-2900 ; Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Ivana Fosić ; Ekonomski fakultet u Osijeku, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Ana Crnčan orcid id orcid.org/0000-0002-9320-8550 ; Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku


Puni tekst: hrvatski pdf 5.832 Kb

str. 13-22

preuzimanja: 269

citiraj


Sažetak

Cijena i promocija, kao elementi marketinškog miksa, vrlo su važni za pozicioniranje proizvoda i njihovo diferenciranje od konkurencije. Kako bi njihova pravilna upotreba bila i učinkovita, proizvođači bi trebali poznavati kupovne i prehrambene navike svojih potrošača, ali i potencijalnih kupaca. U cilju utvrđivanja stavova potrošača o važnosti cjenovnih i promotivnih elemenata mlijeka i mliječnih proizvoda te identificiranja eventualnih razlika u njihovim stavovima s obzirom na različite demografske varijable, provedeno je istraživanje osobnim ispitivanjem na uzorku od 1.157 ispitanika. Rezultati su pokazali kako su cijena (M = 3,36) i promocija mlijeka i mliječnih proizvoda (M = 3,34) potrošačima podjednako bitni. Cijena mlijeka je važnija potrošačima trajnog mlijeka (p<0,05) u odnosu na potrošače svježeg mlijeka, kao i potrošačima s nižim mjesečnim prihodom kućanstva (p<0,000). Konzumenti svježeg mlijeka se više slažu s tvrdnjom o vjernosti isključivo jednoj marki proizvoda (p<0,01), kao i ispitanici koji se isključivo bave poljoprivrednom djelatnošću (p=0,012). Ispitanici s ruralnih područja se više slažu s tvrdnjom kako su cijene mlijeka domaćih proizvođača znatno niže od stranih proizvođača (p= 0,011).

Ključne riječi

mlijeko; mliječni proizvodi; cijena; promocija; lojalnost kupaca

Hrčak ID:

214204

URI

https://hrcak.srce.hr/214204

Datum izdavanja:

14.12.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.119 *