Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3380

Dječja opera – poticaj za recepciju umjetničkog djela u nastavi Glazbene kulture u primarnom obrazovanju

Tamara Jurkić Sviben orcid id orcid.org/0000-0003-4234-9385 ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
Ema Herak ; Primary school Gornje Vrapče in Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 313 Kb

str. 11-48

preuzimanja: 203

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 313 Kb

str. 11-48

preuzimanja: 565

citiraj


Sažetak

Dječja opera je umjetničko djelo i premda je izvedba dječje opere u kazalištu za mlađu publiku prvenstveno scenski vizualni doživljaj ipak je ono što dominira cijelom izvedbom upravo glazba. Pritom je najvažnije da djeca, prateći događanje na pozornici, nesvjesno primaju glazbu koja postaje dio njihovog ukupnog doživljaja.
Izravno doživljavanje dječje opere može biti poticaj za recepciju umjetničkog djela jer ona svojom složenom glazbeno-scenskom strukturom koja ujedinjuje književni predložak, glazbu, kostimografiju i scensko uprizorenje, samom recepcijom izvedbe pruža djeci jedinstveni umjetnički doživljaj koji ima pozitivan utjecaj na njihovo oblikovanje kulturnog i glazbenog ukusa.
U primarnom obrazovanju nije preporučljivo dječju operu poučavati na način stjecanja znanja o dječjoj operi, već učenike treba uvoditi u svijet opere kroz njihov doživljaj konkretne dječje opere što se može postići recepcijom (slušanjem i gledanjem), a u ovome radu ukazujemo na mogućnost implementacije toga sadržaja u suvremenom kurikulskom kontekstu.

Ključne riječi

dječja opera; Glazbena kultura; primarno obrazovanje.

Hrčak ID:

214286

URI

https://hrcak.srce.hr/214286

Datum izdavanja:

30.10.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.783 *