Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.2983

Pravopisno znanje hrvatskoga jezika učenika četvrtoga razreda osnovne škole s obzirom na izloženost sadržaju u udžbenicima

Martina Kolar Billege orcid id orcid.org/0000-0002-4013-9141 ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
Monika Blum orcid id orcid.org/0000-0001-6087-8016 ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education


Puni tekst: engleski pdf 247 Kb

str. 49-70

preuzimanja: 264

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 247 Kb

str. 49-70

preuzimanja: 283

citiraj


Sažetak

U radu smo istražili pravopisno znanje hrvatskoga jezika učenika četvrtoga razreda u pisanju riječi koje sadrže č i ć s obzirom na izloženost tim riječima u udžbenicima hrvatskoga jezika. U oba udžbenika evidentirane su ukupno 4552 riječi koje sadrže č i ć, a od toga je 1436 riječi različito.
Istraživanjem smo utvrdili koje su riječi u udžbeniku hrvatskoga jezika frekventne, a koje manje frekventne te smo s pomoću kontrolnoga diktata provjerili znanje pravilnoga pisanja 10 najfrekventnijih i 22 najmanje frekventne riječi. Rezultati pokazuju da su učenici bili statistički značajno uspješniji u pisanju frekventnijih riječi nego u onima manje frekventnima. Nije dobivena statistički značajna razlika u uspjehu učenika s obzirom na spol. Da bi učenje pravopisnih sadržaja bilo uspješno, učenike je potrebno izlagati jezičnometodičkim predlošcima koji su zasićeni tim sadržajem.

Ključne riječi

metodika hrvatskoga jezika; pravopisno znanje; primarno obrazovanje; udžbenici.

Hrčak ID:

214277

URI

https://hrcak.srce.hr/214277

Datum izdavanja:

30.10.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.796 *