Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.2983
Pravopisno znanje hrvatskoga jezika učenika četvrtoga razreda osnovne škole s obzirom na izloženost sadržaju u udžbenicima
Martina Kolar Billege
orcid.org/0000-0002-4013-9141
; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
Monika Blum
orcid.org/0000-0001-6087-8016
; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
Sažetak
U radu smo istražili pravopisno znanje hrvatskoga jezika učenika četvrtoga razreda u pisanju riječi koje sadrže č i ć s obzirom na izloženost tim riječima u udžbenicima hrvatskoga jezika. U oba udžbenika evidentirane su ukupno 4552 riječi koje sadrže č i ć, a od toga je 1436 riječi različito.
Istraživanjem smo utvrdili koje su riječi u udžbeniku hrvatskoga jezika frekventne, a koje manje frekventne te smo s pomoću kontrolnoga diktata provjerili znanje pravilnoga pisanja 10 najfrekventnijih i 22 najmanje frekventne riječi. Rezultati pokazuju da su učenici bili statistički značajno uspješniji u pisanju frekventnijih riječi nego u onima manje frekventnima. Nije dobivena statistički značajna razlika u uspjehu učenika s obzirom na spol. Da bi učenje pravopisnih sadržaja bilo uspješno, učenike je potrebno izlagati jezičnometodičkim predlošcima koji su zasićeni tim sadržajem.
Ključne riječi
metodika hrvatskoga jezika; pravopisno znanje; primarno obrazovanje; udžbenici.
Hrčak ID:
214277
URI
Datum izdavanja:
30.10.2018.
Posjeta: 1.796 *