Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3119
Mišljenje odgojitelja o metodičkim postupcima za razvoj predvještina čitanja i pisanja
Vesna Budinski
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Iva Lujić
orcid.org/0000-0003-3406-5956
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Sažetak
Razvoj predvještina čitanja i pisanja počinje u najranijoj dobi. Kako bi dijete napredovalo tijekom formalnoga obrazovanja, u predškolskom se razdoblju trebaju stvoriti preduvjeti za uredan jezični razvoj. U teorijskom okviru ovoga rada definiramo temeljne jezične predvještine i određujemo moguće metodičke postupke odgojitelja. U te se postupke ubrajaju svi oblici aktivnosti, komunikacije i ponašanja odgojitelja i djece, partnerstvo s roditeljima, motiviranost s ciljem dosezanja definiranih kurikulskih ishoda. U istraživačkom dijelu prikazujemo kvalitativno istraživanje provedeno metodom intervjua. Ispitanice su bile odgojiteljice iz dviju predškolskih ustanova u Zagrebu (N=6). Cilj istraživanja bio je dobiti uvid u metodičke postupke odgojitelja koji pridonose razvoju jezičnih predvještina čitanja i pisanja. Odgovori ispitanica analizirani su i kategorizirani prema postavljenim istraživačkim pitanjima. Rezultati istraživanja upućuju na to da odgojiteljevi metodički postupci pridonose razvoju predvještina čitanja i pisanja. Iznimno je važno uvažavati individualne karakteristike svakoga djeteta te utjecati na njegov jezični razvoj.
Ključne riječi
dijete; metodički postupci; odgojitelj; razvoj predvještina čitanja i pisanja.
Hrčak ID:
214283
URI
Datum izdavanja:
30.10.2018.
Posjeta: 2.836 *