Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3118
Ispitivanje jezične kompetencije u predmetu Hrvatski jezik (na temelju ispita znanja od 3. do 6. razreda osnovne škole)
Tamara Gazdić-Alerić
orcid.org/0000-0001-5035-1587
; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
Marko Alerić
; University of Zagreb, Faculty of Humanities and Social Sciences
Sažetak
U ovom se radu iznose rezultati istraživanja ispita znanja iz predmeta Hrvatski jezik za 3., 4., 5. i 6. razred osnovne škole koji služe za provjeru usvojenosti različitih normā hrvatskoga standardnoga jezika. Cilj istraživanja bio je upozoriti na prihvatljivost, ali i na neprihvatljivost pismenih ispita (testova), osobito u pogledu njihove primjerenosti dobi i spoznajnim mogućnostima učenika, kao i pokušati pridonijeti usustavljivanju i standardizaciji pismenih ispita (testova) za provjeru stupnja ovladavanja jezičnim znanjima.
Istraživanje je potvrdilo polazne pretpostavke kako su najveći nedostatci istraženih ispita znanja njihova nepovezanost s obrazovnim postignućima postavljenima u Nastavnome planu i programu za OŠ (2006), njihova neprimjerenost dobi učenika, odnosno njihovim kognitivnim sposobnostima, neusklađenost tipova zadataka s obrazovnim postignućima koja se ispituju, kao i neusklađenost konstrukcija nekih tipova zadataka s metodičkim načelima.
Preporuka je da se u inicijalnome obrazovanju učitelja i nastavnika pojačaju sadržaji vezani uz izradu ispitnih zadataka te da se oni povežu s temom obrazovnih ishoda i psihometrijom. Ujedno se apelira na mjerodavne institucije, ponajprije na resorno Ministarstvo znanosti i obrazovanja, kao i na Agenciju za odgoj i obrazovanje, da osobito sada, u vrijeme cjelovite reforme obrazovnoga sustava, naglase važnost mehanizama kontrole kvalitete ispita znanja koji se upotrebljavaju u školama RH, a u skladu s propisanim standardima.
Ključne riječi
ispiti znanja; kognitivne razine znanja; odgojno-obrazovni ishodi.
Hrčak ID:
214284
URI
Datum izdavanja:
30.10.2018.
Posjeta: 1.565 *