Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.2384
Naglasak u osnovnoškolskoj nastavi
Ivana Gusak Bilić
orcid.org/0000-0003-1399-6380
; University of Zagreb, Academy of Dramatic Art, Acting Department
Marko Alerić
; University of Zagreb, Faculty of Humanities and Social Sciences, Department of Croatian Studies
Jelena Vlašić Duić
orcid.org/0000-0002-4984-6539
; University of Zagreb, Faculty of Humanities and Social Sciences, Department of Phonetics
Sažetak
Svrha ovoga istraživanja bila je utvrditi međuodnos četiriju sastavnica odgojno-obrazovnoga procesa: dokumenata, odnosno Nacionalnoga okvirnoga kurikuluma za predškolski odgoj i obrazovanje, kao i opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje, Nastavnoga plan i programa za osnovnu školu, udžbenika hrvatskoga jezika (kojima su pridodani priručnici za učitelje), učitelja i učenika. U pilot-istraživanju sudjelovalo je 9 učiteljica i 73 učenika. Rezultati pokazuju da udžbenici u većoj mjeri slijede obrazovne zadaće istaknute u dokumentima, ali da postoje pojedina odstupanja. Nastavnici također ponekad odstupaju od dokumenata, a njihov je stav prema nastavnoj jedinici Naglasak odraz vlastita mišljenja, ali i razumijevanja obrazovnih zadaća, predviđena vremena, učeničkih sposobnosti i sl. Razlika u rezultatu između učenika ciljane i kontrolne skupine na varijabli Uspjeh na ispitu nije statistički značajna. Statističke značajnosti također nema na varijabli Podrijetlo roditelja. Pojedini odgovori učenika ukazuju na to što učenicima stvara najviše poteškoća. Sustavnijim istraživanjima u budućnosti bi se nadogradile navedene spoznaje, što bi moglo ishoditi učinkovitijim poučavanjem te nastavne jedinice.
Ključne riječi
naglasak; hrvatski jezik; osnovna škola.
Hrčak ID:
214278
URI
Datum izdavanja:
30.10.2018.
Posjeta: 2.034 *