Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.2895

Vrste zadataka čitanja u materijalima za početno učenje stranog jezika

Marija Smuda Đurić orcid id orcid.org/0000-0003-0616-181X


Puni tekst: engleski pdf 451 Kb

str. 259-286

preuzimanja: 148

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 451 Kb

str. 259-286

preuzimanja: 352

citiraj


Sažetak

U radu se donose rezultati istraživanja zadataka čitanja prisutnih u materijalima za učenje engleskog kao stranog jezika za učenike mlađe školske dobi. Pokušavaju se istražiti zastupljenost i vrste zadataka kojima su učenici mlađe školske dobi izloženi u početnom učenju čitanja. Rezultati potvrđuju da autori materijala za učenje prate trenutne preporuke za poučavanje stranih jezika učenika mlađe školske dobi koji, kako bi postali uspješni čitatelji, trebaju čvrstu osnovu u vještinama slušanja i govorenja. Rezultati ujedno otkrivaju kako zadatci potiču razvijanje vještine čitanja u kombinaciji sa slušanjem, govorenjem i pisanjem te da se čitanje poučava implicitno, što je u skladu s postojećim teorijama prema kojima učenici mlađe školske dobi imaju holistički pristup jeziku i nedovoljno razvijene sposobnosti analiziranja jezika. No daljnjom je analizom utvrđeno da je značajno veći broj zadataka zatvorenog tipa koji učenicima ne pružaju dovoljno mogućnosti za razvijanje kreativnosti i produktivnosti. Ovo istraživanje doprinosi boljem razumijevanju razvijanja vještine čitanja učenika mlađe školske dobi, a iz rezultata proizlaze implikacije za daljnja istraživanja materijala za učenje, kao i pristupa poučavanju čitanja.

Ključne riječi

materijali za učenje jezika; učenici mlađe školske dobi; vještina čitanja; zadatak.

Hrčak ID:

214276

URI

https://hrcak.srce.hr/214276

Datum izdavanja:

30.10.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.138 *