Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3158

Učinak flavonoida na simbiozu hidre i alge i primjena navedenog eksperimenta u školama

Goran Kovačević ; University of Zagreb, Faculty of Science, Department of Biology
Damir Sirovina ; University of Zagreb, Faculty of Science, Department of Biology
Monika Karin ; High school Dr. Mate Ujevića
Valentina Bartol ; 6th primary school Varaždin
Valerija Vujčić ; University of Zagreb, Faculty of Science, Department of Biology
Mirko Ruščić ; University of Split, Faculty of Science, Department of Biology


Puni tekst: engleski pdf 288 Kb

str. 1173-1192

preuzimanja: 159

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 288 Kb

str. 1173-1192

preuzimanja: 300

citiraj


Sažetak

Hydra (Cnidaria) je kozmopolitski slatkovodni beskralježnjak koji uspostavlja simbiozu s jednostaničnim algama. Njezino jednostavno tijelo sastoji se od tri sloja: epiderma, mezogleje i gastroderma. Cilj ovoga istraživanja bio je utvrditi utjecaj flavonoida kvercetina i naringenina na simbiozu hidre i alge, odrediti koliko su nastavnici motivirani za primjenu takvog načina poučavanja te ovisi li navedena motivacija o njihovoj dobi, godinama radnog iskustva, školi u kojoj rade, raspoloživom vremenu, prostoru i materijalima. U istraživanju je upotrijebljena anonimna anketa na uzorku od 100 nastavnika biologije. Hidre i alge tretirane su kvercetinom i naringeninom pri koncentracijama od 0,2, 0,25 i 0,3 gL-1 i uspoređene su s kontrolnim uzorkom, a koristio se biološki test Chlorella test. Morfološke promjene uključivale su migraciju, reakciju na mehaničke podražaje, nespolno razmnožavanje, izlučivanje sluzi i smrtnost. Citološko-histološkom analizom utvrđene su promjene svih triju slojeva, kao i inhibicije rasta. Naringenin je imao ukupno veći učinak od kvercetina. Rezultati dobiveni anketom pokazali su da su nastavnici spremni izvoditi navedeni eksperiment u školi te da većina škola ima minimalnu potrebnu opremu. Zbog mogućnosti prilagodbe opisanog eksperimenta različitim vremenskim i prostornim uvjetima, predlaže se njegova primjena u školi.

Ključne riječi

učenje; motivacija; naringenin; kvercetin; nastava

Hrčak ID:

216629

URI

https://hrcak.srce.hr/216629

Datum izdavanja:

28.12.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.274 *