Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

GLOBALIZACIJA I IZOBRAZBA: APOKALIPSA RAJA ILI RAJSKA APOKALIPSA

Vedrana SPAJIĆ-VRKAŠ


Puni tekst: hrvatski pdf 294 Kb

str. 579-600

preuzimanja: 1.125

citiraj


Sažetak

Opisujući prijelaz iz tzv. zlatnog doba škole i zlatnog doba
izobrazbe u zlatno doba učenja, autorica iznosi tvrdnju da su
suvremene promjene u izobrazbi kojima se naglašava
dimenzija učenja posljedica djelovanja triju čimbenika:
globalizacije, post-modernih zaokreta u znanosti te politika i
programa međunarodnih institucija i nevladinih udruga.
Ograničavajući se ovom prilikom samo na učinke
globalizacije, koju odre|uje kao niz međusobno povezanih
promjena usmjerenih uređenju svijeta kao cjeline, ona
kritičkom raščlambom dokazuje da se promjene u izobrazbi
daju objasniti četirima trendovima: a) globalizacijom kao
procesom gospodarsko-tržišnog ujedinjenja,
b) globalizacijom kao procesom demokratskog ujedinjenja,
c) globalizacijom kao procesom moralnog ujedinjenja te
d) globalizacijom kao pokretačem globalnih procesa
diferencijacije. Objašnjavajući utjecaje svakoga od tih
trendova, autorica se bavi pitanjima korporacijskog utjecaja
na nacionalne sustave izobrazbe, poticanja građanske i
demokratske pismenosti kao uvjeta zaštite treće generacije
ljudskih prava, razvoja svijesti o me|usobnoj povezanosti i
odgovornosti u kontekstu globalne etike i održivog razvoja te
utjecaja procesa etničke i nacionalne diferencijacije na
izobrazbu u razvijenim i postkomunističkim državama.

Ključne riječi

Hrčak ID:

20333

URI

https://hrcak.srce.hr/20333

Datum izdavanja:

31.8.1999.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 3.692 *