Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

MOTIVI UPISA I ZADOVOLJSTVO NASTAVNIM PROGRAMOM STUDENATA EKONOMSKIH I ELEKTROTEHNIČKIH FAKULTETA U HRVATSKOJ

Tanja KESIĆ
Jozo PREVIŠIĆ


Puni tekst: hrvatski pdf 178 Kb

str. 731-746

preuzimanja: 2.495

citiraj


Sažetak

Cilj ovog istraživanja je bio utvrditi motive upisa studenata na
ekonomske i elektrotehničke fakultete i provjeriti postoje li bitne
razlike u motivima koji utječu na izbor jednog ili drugog studija.
Postavili smo dvije hipoteze: H1: Motivi za upis na ekonomski
fakultet se bitno razlikuju od motiva za upis na elektrotehnički
fakultet. Opredjeljenje za ekonomski fakultet je više pod
utjecajem motiva korisnosti, a upis na elektrotehnički fakultet
dominantno je pod utjecajem hedonističkih motiva (motiva
zadovoljstva). H2: Zadovoljstvo studijem studenata
elektrotehnike je na višoj razini od studenata ekonomskih
fakulteta, jer ga crpe iz hedonističkih motiva. Istraživanje je
provedeno na stratificiranom kvotnom proporcionalnom uzorku
801 studenta ekonomskih fakulteta iz Zagreba, Rijeke i Osijeka i
297 studenta elektrotehničkih fakulteta u Zagrebu i Splitu.
Anketu su proveli skupno, na satu nastave, studenti treće godine
Ekonomskog fakulteta u Zagrebu na osnovi strukturiranog
anketnog upitnika. Dobiveni rezultati su podržali prvu hipotezu,
a drugu samo u manjem dijelu. Motivi studenata za upis na
elektrotehnički fakultet su dominantno hedonistički – zadovoljstvo
studijem i budućim poslom, interes za znanstveno područje i
poticaj prijatelja koji su se upisali na isti fakultet, a kod
studenata ekonomskih fakulteta dominirali su motivi korisnosti –
mogućnost zaposlenja, veća plaća i očekivani zanimljiv posao.

Ključne riječi

Hrčak ID:

20466

URI

https://hrcak.srce.hr/20466

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 3.900 *