Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v21i1.2775
Razlike u socijalnim vještinama i osobnoj odgovornosti između učenika srednjih škola i učenika škola za mladež
Romualdas Malinauskas
orcid.org/0000-0001-5578-3100
; Lithuanian Sports University, Faculty of Sports Education
Sažetak
U ovome istraživanju ispitana su dva konstrukta (socijalne vještine i osobna odgovornost) u kontekstu dviju različitih vrsta škola (srednje škole i škole za mladež) i pokušalo se odgovoriti na pitanje koje razlike postoje između učenika srednjih škola i škola za mladež s obzirom na socijalne vještine i osobnu odgovornost. Uzorak se sastojao od 408 učenika (203 muškog i 205 ženskog spola). Prosječna srednja dob učenika bila je 16,72 godine (SD = 0,96). Učenici su ispunili upitnike o socijalnim vještinama (Riggijev Inventar socijalnih vještina) i osobnoj odgovornosti (Skala osobne odgovornosti). Koristila se multivarijatna analiza varijance (MANOVA) kako bi se ispitalo kako vrsta srednje škole i spol utječu na socijalne vještine i dimenzije osobne odgovornosti. Mutivarijatna analiza pokazala je glavni utjecaj vrste škole i spola na socijalne vještine i osobnu odgovornost kod učenika. Univarijatna analiza pokazala je da su socijalne vještine i osobna odgovornost veći kod učenika u srednjim školama nego kod učenika u školama za mladež, kao i da su veći kod žena nego kod muškaraca.
Ključne riječi
srednja škola; osobna odgovornost; socijalne vještine; učenici; škola za mladež
Hrčak ID:
220698
URI
Datum izdavanja:
27.3.2019.
Posjeta: 2.415 *