Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Inovativni trendovi promocije proizvoda i usluga za vrijeme Svjetskog nogometnog prvenstva

Marina Gregorić orcid id orcid.org/0000-0003-0741-2908 ; Međimursko Veleučilište u Čakovcu, Čakovec, Hrvatska
Karlo Kovačić ; Međimursko Veleučilište u Čakovcu, Čakovec, Hrvatska
Ekaterina Blinova ; Plekhanov Russian University of Economics, Moskva, Rusija


Puni tekst: hrvatski pdf 1.324 Kb

str. 41-61

preuzimanja: 506

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 1.324 Kb

str. 41-61

preuzimanja: 1.032

citiraj


Sažetak

Predmet istraživanja ovoga rada je analiza utjecaja Svjetskog nogometnog prvenstva 2018. godine na promociju te samu prodaju proizvoda pojedinih poduzeća koja su svoje proizvode prilagodili potrebama ljudi i navijača koji će pratiti drugi najveći događaj na svijetu. Mnoga poduzeća nastoje na najbolji načini iskoristiti Svjetsko nogometno prvenstvo za prodaju svojih proizvoda ili usluga, a samim time i za vlastitu promociju. Analizirani su neki od najboljih primjera kako dolazi do povećanja prodaje i diferencijacije određenih proizvoda za vrijeme Svjetskog nogometnog prvenstva pri čemu se osvrćemo i na sada aktualno Svjetsko prvenstvo u Rusiji. Provedeno je i empirijsko kvantitativno istraživanje pomoću instrumenta anketnog upitnika kojim su dobiveni odgovori na pitanja koliko su kupci skloni većoj potrošnji za vrijeme prvenstva te kupnji proizvoda s obilježjima nogometnog prvenstva, Hrvatske nogometne reprezentacije i drugih nogometnih reprezentacija. U anketiranju su sudjelovali građani Hrvatske odabrani prema slučajnom uzorku. Prema prikupljenim podacima, za vrijeme održavanja prvenstva najveća zarada dolazi od prodaje piva, zastava, nogometnih dresova i televizora. Iz rezultata istraživanja vidljivo je da navijači svaku pobjedu, ali i tugu zbog poraza, rado „utope“ u piću, uglavnom nacionalnom pivu, te su skloni kupnji proizvoda s navijačkim obilježjima. S obzirom na to da je Hrvatska reprezentacija na Svjetskom prvenstvu, a hrvatski navijači su velika podrška Hrvatskoj nogometnoj reprezentaciji, euforija učini svoje te oni troše veće svote novca na prije spomenute stvari, što poduzećima i poduzetnicima otvara mogućnost velike zarade.

Ključne riječi

navijači; nogomet; proizvodi; promocija; Svjetsko nogometno prvenstvo; usluge

Hrčak ID:

221249

URI

https://hrcak.srce.hr/221249

Datum izdavanja:

19.6.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.906 *