Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.21860/j.10.1.6

Majčinstvo – podloga familijarizacije odgojno-obrazovnih ustanova

Sofija Vrcelj orcid id orcid.org/0000-0001-9531-3293 ; Sofija Vrcelj, Odsjek za pedagogiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci,


Puni tekst: hrvatski pdf 178 Kb

str. 109-128

preuzimanja: 1.192

citiraj


Sažetak

Majčinstvo i njemu inherentna etika brige određeni su isključivim odnosno dominantnim identitetom žene u nekim radovima J. J. Rousseaua, F. Fröbela i J. S. Milla. Majke su u tih i drugih teoretičara, kao i u javnom diskursu, shvaćene kao najbolje učiteljice (svoje) djece, što je rezultiralo različitim organizacijskim i koncepcijskim pokušajima familijarizacije obrazovanja. Familijarizacija institucija nije postigla očekivane rezultate jer službeni kurikulum, na kojemu se temelji rad odgojno-obrazovnih institucija i koji nastaje kao rezultat (političkih) pregovora onih koji imaju moć, ne uvažava etiku brige i pedagogiju ljubavi.

Ključne riječi

majčinstvo; etika brige; pedagogija ljubavi; familijarizacija odgojno-obrazovnih institucija.

Hrčak ID:

223382

URI

https://hrcak.srce.hr/223382

Datum izdavanja:

1.7.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.339 *