Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22522/cmr20190137

Percepcija djece o utjecaju videoigara

Danijel Labaš orcid id orcid.org/0000-0002-2339-6277 ; Hrvatski studiji Sveučilište u Zagrebu
Ines Marinčić orcid id orcid.org/0000-0001-5452-9039 ; Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu, Zagreb, Hrvatska
Alma Mujčinović ; Saatchi & Saatchi, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 1.404 Kb

verzije

str. 8-27

preuzimanja: 2.759

citiraj


Sažetak

Od trenutka kada se u svojoj najranijoj dobi upoznaju s medijima, djeca se susreću s raznovrsnim medijskim sadržajima koji su promijenili njihov način provođenja slobodnoga vremena (Šego, 2009, str. 62), a jedan od omiljenih jest druženje i igra u virtualnome svijetu – svijetu videoigara, u kojem su izložena njihovu pozitivnom i negativnom utjecaju. Novonastale se okolnosti odražavaju na odgoj i mijenjaju ulogu roditelja, odgajatelja i nastavnika. Stoga se danas, više nego ikada, ističe potreba razvoja medijske kompetencije i medijske pismenosti među djecom i odraslima s ciljem poticanja kritičkog razmišljanja o medijskim sadržajima te odgovorne i učinkovite uporabe medija. U radu se prikazuju rezultati istraživanja provedenog u razdoblju između siječnja i ožujka 2016. godine među 630 djece u dobi od 10 do 15 godina u trima osnovnim školama na području Grada Zagreba i Zagrebačke županije. Za prikupljanje rezultata korištena je metoda ankete. Rezultati ovoga istraživanja pružaju uvid u odnos djece prema videoigrama, njihovim preferencijama pri odabiru videoigara i percepciji njihova sadržaja i funkcije, a usto mogu poslužiti kao korisni podaci za razumijevanje osobitosti videoigara te kao poticaj na razmišljanje o aktivnom uključivanju i korištenju edukativnih videoigara u procesu učenja.

Ključne riječi

djeca; videoigre; utjecaj; edukacija; medijska pismenost

Hrčak ID:

223650

URI

https://hrcak.srce.hr/223650

Datum izdavanja:

30.7.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.010 *