Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.22522/cmr20190142

Uloga medijske pismenosti u samopredodžbi mladih uvjetovanoj medijskim idealima ljepote

Tea Stipan orcid id orcid.org/0000-0002-2196-6459 ; Bruketa & Zinic & Grey, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 1.326 Kb

str. 98-119

preuzimanja: 1.644

citiraj


Sažetak

Mediji danas čine sastavni dio naše svakodnevice i jedan od najvažnijih načina interakcije s okolinom, što je osobito značajno kod mladih osoba, za koje mediji predstavljaju bitan agens socijalizacije i čimbenik koji utječe na oblikovanje identiteta. Sociokulturni standardi ljepote prikazani u medijima mogu imati značajan utjecaj na samopredodžbu vlastitog izgleda kod mladih, kao i na njihove stavove prema poželjnom izgledu. Rezultati dosad provedenih istraživanja pokazuju kako medijski prikazi ideala ljepote bitno utječu na način na koji mlade osobe percipiraju vlastiti izgled. Pregled dostupne literature na temu pokazao je da kratkoročne intervencije medijske pismenosti djeluju u smislu izazivanja medijskog skepticizma i smanjivanja negativnih učinaka, no da stvarne promjene u stavovima zahtijevaju dugotrajnije intervencije. Cilj ovog preglednog rada jest pružiti podrobni uvid u dosadašnja teorijska i istraživačka postignuća iz područja utjecaja medija na samopredodžbu vlastitog izgleda kod mladih te dati smjernice daljnjem proučavanju važnosti medijske pismenosti u regulaciji zadovoljstva vlastitim tijelom.

Ključne riječi

samopredodžba tijela; medijska pismenost; medijski ideali; utjecaj medija; mladi i mediji

Hrčak ID:

223655

URI

https://hrcak.srce.hr/223655

Datum izdavanja:

30.7.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.323 *