Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.22522/cmr20190150
Fenomen reality televizije: od zabave do edukacije
Nensi Blažević
; Filozofski fakultet (doktorandica), Zagreb, Hrvatska
Jana Bušić
orcid.org/0000-0002-7763-3776
Stana Odak Krasić
orcid.org/0000-0003-0165-7381
; Veleučilište VERN’, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Reality televizija postala je društveni fenomen. Predmet je brojnih rasprava i analiza jer je jedan od najgledanijih televizijskih sadržaja, a izaziva oprečna mišljenja: neki je pasionirano gledaju i u njoj pronalaze zabavu te bijeg od stvarnosti, a drugi pak zaziru od same pomisli na takav sadržaj. Reality programi mogu sadržavati neprimjerene sadržaje za sudionike i gledatelje svih uzrasta, ali mogu biti i edukativni. Uz vrlo popularne reality emisije poput Skrivene kamere i Big Brothera , manje su poznate one emisije koje su svojedobno služile kao socijalni eksperimenti radi znanstvenih istraživanja, kao što je promatranje ponašanja ljudi u zatvorenim zajednicama. Iako su istovremeno šokantni većini ljudi, takvi realityji sadrže i edukativne elemente. U ovome se radu metodom ankete istražuje mogu li reality programi, osim što su zabavni, biti i edukativni. Također, analizira se zašto ljudi gledaju takve sadržaje i identificiraju se s njima.
Ključne riječi
mediji; televizija; reality programi; zabavni i edukativni sadržaji
Hrčak ID:
223681
URI
Datum izdavanja:
30.7.2019.
Posjeta: 4.187 *