Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22522/cmr20190150

Fenomen reality televizije: od zabave do edukacije

Nensi Blažević ; Filozofski fakultet (doktorandica), Zagreb, Hrvatska
Jana Bušić orcid id orcid.org/0000-0002-7763-3776
Stana Odak Krasić orcid id orcid.org/0000-0003-0165-7381 ; Veleučilište VERN’, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 1.386 Kb

verzije

str. 248-269

preuzimanja: 2.223

citiraj


Sažetak

Reality televizija postala je društveni fenomen. Predmet je brojnih rasprava i analiza jer je jedan od najgledanijih televizijskih sadržaja, a izaziva oprečna mišljenja: neki je pasionirano gledaju i u njoj pronalaze zabavu te bijeg od stvarnosti, a drugi pak zaziru od same pomisli na takav sadržaj. Reality programi mogu sadržavati neprimjerene sadržaje za sudionike i gledatelje svih uzrasta, ali mogu biti i edukativni. Uz vrlo popularne reality emisije poput Skrivene kamere i Big Brothera , manje su poznate one emisije koje su svojedobno služile kao socijalni eksperimenti radi znanstvenih istraživanja, kao što je promatranje ponašanja ljudi u zatvorenim zajednicama. Iako su istovremeno šokantni većini ljudi, takvi realityji sadrže i edukativne elemente. U ovome se radu metodom ankete istražuje mogu li reality programi, osim što su zabavni, biti i edukativni. Također, analizira se zašto ljudi gledaju takve sadržaje i identificiraju se s njima.

Ključne riječi

mediji; televizija; reality programi; zabavni i edukativni sadržaji

Hrčak ID:

223681

URI

https://hrcak.srce.hr/223681

Datum izdavanja:

30.7.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.379 *