Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3034

Vodne mreže međusobne povezanosti: plovni putevi kao mjesta učenja i poučavanja

Nicky Hirst ; Liverpool John Moores University, School of Education
Diane Boyd ; Liverpool John Moores University, School of Education
Jamison Browder ; University of South Carolina, College of Education
Sherridan Emery orcid id orcid.org/0000-0003-2949-2793 ; University of Tasmania, Faculty of Education


Puni tekst: engleski pdf 232 Kb

str. 175-197

preuzimanja: 434

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 232 Kb

str. 175-197

preuzimanja: 249

citiraj


Sažetak

Unatoč sve većem broju informacija o utjecaju ljudi na riječne i morske ekosustave te potrebi za radom na održivoj budućnosti, sudjelovanje djece u akcijama za zaštitu vodenih staništa i dalje je skromno. Iznimno je važno da odgojitelji potiču odnos djece rane i predškolske dobi prema slatkovodnom i morskom okolišu kako bi mogli steći vještine i dispozicije da postanu „pokretači promjena“ za okoliš. Pod vodstvom Deleuzovih ideja o bivanju i postajanju, kao i ekologija znanja, u ovom se radu razmatraju tri istraživačke studije slučaja iz Engleske, Sjedinjenih Američkih Država i Australije koje su istraživale načine na koje su se odgojiteljji koristili plovnim putovima kao mjestima učenja i poučavanja djece rane i predškolske dobi.
Podaci su prikupljani etnografskim metodama promatranja i intervjua. Rezultati su pokazali da su odgojitelji takva staništa promatrali kao prostore na kojima se inicijative za održivost mogu osmisliti i uvrstiti u kurikul kao “mreže međusobne povezanosti”. Zaključujemo da ovo istraživanje ima potencijal povećanja razumijevanja nedovoljno iskorištenih pedagoških prostora, kao što su vode u prirodi i morska staništa, gdje je odraslima i djeci dopušteno da zajedno uče kako bi njegovali intimniji odnos prema zemlji.

Ključne riječi

bivanje i postajanje; odgoj za održivost u ranom djetinjstvu; epistemologija; pedagogije; plovni putevi.

Hrčak ID:

224082

URI

https://hrcak.srce.hr/224082

Datum izdavanja:

17.12.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.682 *