Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3086
Stav roditelja prema partnerstvu roditelja i odgojitelja u hrvatskim predškolskim institucijama
Sanja Skočić Mihić
orcid.org/0000-0001-6985-4213
; University of Rijeka, Faculty of Teacher Education
Nataša Vlah
orcid.org/0000-0003-3965-0927
; University of Rijeka, Faculty of Teacher Education
Ana Bošnjak
; Kindergarten “Četiri rijeke”
Sažetak
Unatoč znatnoj teorijskoj i političkoj promociji koncepta partnerstva u inkluzivnim okruženjima, hrvatski se odgojitelji oskudno osposobljavaju za partnersko uključivanje roditelja.
Cilj rada je ispitati roditeljsku percepciju partnerskih odnosa s odgajateljima te utvrditi postoji li povezanost sa socio-demografskim značajkama roditelja i duljinom djetetova pohađanja vrtića. U istraživanju je sudjelovao 271 roditelj djece rane i predškolske dobi. Konstruirana je Skala roditeljske percepcije kvalitetnih partnerskih odnosa. Faktorskom analizom dobivene su tri dimenzije: stav o uzajamnosti u partnerstvu (α = .93; N=14; M=5.48), iskustvo da su odgojitelji pružili podršku u roditeljstvu (α = .92; N=6; M=3.84) i prihvaćanje savjeta odgojitelja u odgoju djeteta (α = .73; N=4; M=5.38). Roditelji percipiraju kako je partnerstvo s odgojiteljima na relativno visokoj razini i razlikuju se u svojim kapacitetima da razviju i održe partnerstvo s odgojiteljima u odnosu na razinu obrazovanja roditelja, duljinu djetetova pohađanja vrtića i učestalost roditeljskog prisustvovanja individualnim informacijama o djetetu. Ulaganje u kvalitetnu komunikaciju i stvaranje povjerenja između roditelja i odgojitelja trebalo bi biti glavni cilj u predškolskim ustanovama.
Ključne riječi
rano djetinjstvo; obitelj; inkluzivno obrazovanje; predškolski odgojitelji.
Hrčak ID:
224091
URI
Datum izdavanja:
17.12.2018.
Posjeta: 2.478 *