Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3086

Stav roditelja prema partnerstvu roditelja i odgojitelja u hrvatskim predškolskim institucijama

Sanja Skočić Mihić orcid id orcid.org/0000-0001-6985-4213 ; University of Rijeka, Faculty of Teacher Education
Nataša Vlah orcid id orcid.org/0000-0003-3965-0927 ; University of Rijeka, Faculty of Teacher Education
Ana Bošnjak ; Kindergarten “Četiri rijeke”


Puni tekst: engleski pdf 246 Kb

str. 199-215

preuzimanja: 429

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 246 Kb

str. 199-215

preuzimanja: 386

citiraj


Sažetak

Unatoč znatnoj teorijskoj i političkoj promociji koncepta partnerstva u inkluzivnim okruženjima, hrvatski se odgojitelji oskudno osposobljavaju za partnersko uključivanje roditelja.
Cilj rada je ispitati roditeljsku percepciju partnerskih odnosa s odgajateljima te utvrditi postoji li povezanost sa socio-demografskim značajkama roditelja i duljinom djetetova pohađanja vrtića. U istraživanju je sudjelovao 271 roditelj djece rane i predškolske dobi. Konstruirana je Skala roditeljske percepcije kvalitetnih partnerskih odnosa. Faktorskom analizom dobivene su tri dimenzije: stav o uzajamnosti u partnerstvu (α = .93; N=14; M=5.48), iskustvo da su odgojitelji pružili podršku u roditeljstvu (α = .92; N=6; M=3.84) i prihvaćanje savjeta odgojitelja u odgoju djeteta (α = .73; N=4; M=5.38). Roditelji percipiraju kako je partnerstvo s odgojiteljima na relativno visokoj razini i razlikuju se u svojim kapacitetima da razviju i održe partnerstvo s odgojiteljima u odnosu na razinu obrazovanja roditelja, duljinu djetetova pohađanja vrtića i učestalost roditeljskog prisustvovanja individualnim informacijama o djetetu. Ulaganje u kvalitetnu komunikaciju i stvaranje povjerenja između roditelja i odgojitelja trebalo bi biti glavni cilj u predškolskim ustanovama.

Ključne riječi

rano djetinjstvo; obitelj; inkluzivno obrazovanje; predškolski odgojitelji.

Hrčak ID:

224091

URI

https://hrcak.srce.hr/224091

Datum izdavanja:

17.12.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.922 *