Izvorni znanstveni članak
Odnos intelektualnih sposobnosti, samopoštovanja i strategija suočavanja u djetinjstvu
Neala Ambrosi-Randić
orcid.org/0000-0001-6032-7409
; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Sažetak
Osnovni je cilj ovoga istraživanja bio provjeriti jesu li intelektualne sposobnosti i samopoštovanje povezani s uporabom specifičnih strategija suočavanja kod djece. Na uzorku od 315 učenika i učenica petih razreda osnovnih škola primijenjena je Skala suočavanja sa stresom za djecu i adolescente (SUO), test intelektualnih sposobnosti KI-4, te Coopersmithova skala samopoštovanja. Korelacijske analize pokazale su da se uz više intelektualne sposobnosti javlja značajno manja uporaba strategija traženja pomoći od prijatelja i roditelja, dok je niže samopoštovanje značajno povezano s većom uporabom strategija izbjegavanja i emocionalne reaktivnosti. Uz to, intelektualne sposobnosti, samopoštovanje i spol pokazale su se značajnim prediktorima uporabe nekih strategija suočavanja. Rezultati upućuju na važnost uključivanja različitih dimenzija funkcioniranja pri istraživanju i planiranju intervencija u cilju smanjivanja stresa u školskoj dobi.
Ključne riječi
intelektualne sposobnosti; suočavanje; samopoštovanje
Hrčak ID:
224383
URI
Datum izdavanja:
15.1.2019.
Posjeta: 2.098 *