Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3136

Odrednice pozicioniranja brenda u visokom obrazovanju – što najviše utječe na zadovoljstvo studenata?

Aleksandar Brzaković ; University Business Academy, Faculty of Applied Management, Economics and Finance
Tomislav Brzaković orcid id orcid.org/0000-0001-9187-7251 ; University Business Academy, Faculty of Applied Management, Economics and Finance
Pavle Brzaković orcid id orcid.org/0000-0001-5184-9627 ; University Business Academy, Faculty of Applied Management, Economics and Finance


Puni tekst: engleski pdf 274 Kb

str. 407-436

preuzimanja: 565

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 274 Kb

str. 407-436

preuzimanja: 588

citiraj


Sažetak

Brendovi su postali važan čimbenik za opstanak organizacija u modernome društvu. Prisutni su u svim domenama života: ekonomskoj, društvenoj, obrazovnoj, kulturnoj, sportskoj, itd. Jaki brendovi rezultat su pažljivog i kreativnog planiranja. Pozicioniranje brenda od strateške je važnosti za kompaniju, jer ono predstavlja način na koji se na potrošača ostavlja dubok dojam pa on povezuje brend s nečim određenim i poželjnim, a upravo to jedan brend čini drugačijim od ostalih. Brendovi imaju financijsku vrijednost jer stvaraju sliku o samoj vrijednosti u mislima i srcima potrošača. Brend može uvjeriti potrošača da mu je potreban, koristan i da je ekskluzivan i bolji od ostalih, a također gradi i emocionalnu privrženost. Postoje brojni čimbenici koji utječu na poziciju brenda u mislima potrošača. Studenti se također ubrajaju u potrošače. Cilj je ovoga rada s pomoću bitnih parametara ispitati u kojoj su mjeri studenti zadovoljni odabranim fakultetima. U tom smo procesu primijenili faktorsku analizu i, umjesto usmjeravanja pažnje na velik broj prije utvrđenih čimbenika, zahvaljujući njihovu smanjenom broju, stvorit ćemo uvjete koji će nam omogućiti izradu strategije za optimiziranje odabranih čimbenika. S pomoću te metode moći ćemo odrediti čimbenike koji objašnjavaju ispitivani fenomen, tj. čimbenike koji mogu objasniti najveći dio njegove ukupne varijabilnosti.

Ključne riječi

identitet brenda; osobnost brenda; visoko obrazovanje; marketinška komunikacija; sveučilište kao brend.

Hrčak ID:

225037

URI

https://hrcak.srce.hr/225037

Datum izdavanja:

26.6.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.452 *