Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3238

Progresivno obrazovanje – izazovi didaktici

Sonja Kovačević orcid id orcid.org/0000-0001-6563-1231 ; University of Split, Faculty of Humanities and Social Sciences, Department of Teacher Education


Puni tekst: hrvatski pdf 235 Kb

str. 639-663

preuzimanja: 551

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 235 Kb

str. 639-663

preuzimanja: 712

citiraj


Sažetak

Od nastanka škole i postojanja nastave u njoj postoji svojevrsno opterećenje o njezinoj progresivnoj ulozi. Progresivistički su reformatori bili zaokupljeni pedagoškom interpretacijom pedocentrističke koncepcije obrazovanja i metodološke i metodičke operacionalizacije tzv. metode usmjerene na dijete. Pedagoški progresivizam polazio je od toga da se obrazovanje temelji na činjenici da ljudi kao društvena bića najbolje uče i usvajaju znanja stvarnim životnim aktivnostima. Procesi usvajanja novih znanja sve češće se događaju upravo izvan do sada poznate didaktičke organizacijske sheme i ako ne pristane na brzo prilagođavanje, škola će izgubiti tu utrku. Podrazumijeva li napreadk u smislu unapređenja nastave novine u nastavno-obrazovnoj tehnologiji ili u nastavnoj organizaciji, ili je progres u pedagogiji danas nešto potpuno drugo? U trenutku kada postavimo pitanje kvalitete, otvorili smo pitanja ne samo organizacije nastavnog procesa već i smisla i načina učenja i poučavanja u eri u kojoj sve vrijednosti variraju i zbog utjecaja tehnologije, medija i virtualnosti sve postaje promjenjivo i nestalno.

Ključne riječi

didaktika; nastava; organizacijski modeli; progresivno obrazovanje.

Hrčak ID:

225040

URI

https://hrcak.srce.hr/225040

Datum izdavanja:

26.6.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.916 *