Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.32903/zs.64.2.6

SUVREMENI PRISTUP OBLIKOVANJU GLAZBENOGA UKUSA UČENIKA U NASTAVI GLAZBENE UMJETNOSTI

Ivana Senjan ; Gimnazija dr. Ivana Kranjčeva Đurđevac Đurđevac, Hrvatska


Full text: croatian pdf 17.152 Kb

page 77-100

downloads: 541

cite


Abstract

Glazbeni ukus slušatelja dio je opće kulture koji se dugoročno oblikuje estetskim odgojem u nastavi glazbe i interakcijom brojnih utjecajnih čimbenika od kojih se najčešće ističu karakteristike glazbe, kontekst slušanja te individualne osobine slušatelja. Na razini srednjoškolskog općeg obrazovanja suvremena glazbena pedagogija naglašava potrebu za intenziviranjem psihološko-sociološkog pristupa u poučavanju, a s ciljem da se kroz estetsku percepciju glazbe i kritičko mišljenje formiraju stavovi učenika o glazbi koju slušaju te njihova potreba za vrijednim glazbenim postignućima u svakodnevnom životu. Takvim se pristupom uočava razlika između „znanja o glazbi“ i „glazbenog znanja“, odnosno razlika između postavki postojećeg dijakronijskog modela u nastavi Glazbene umjetnosti i suvremenih modela poučavanja. U radu će se prikazati jednogodišnji eksperimentalni nastavni program Glazbene umjetnosti koji svoje ishodište nalazi u modelu glazbenih preferencija – Modelu recipročnog odgovora (Hargreaves, MacDonald i Miell, 2005). Prikazat će se i rezultati istraživanja provedenog u školskoj godini 2015./16. u Gimnaziji dr. Ivana Kranjčeva u Đurđevcu, a koji ukazuju na pozitivan utjecaj eksperimentalnog modela poučavanja na glazbeni ukus učenika.

Keywords

glazbene preferencije; glazbeni ukus; nastava glazbe; modeli poučavanja glazbe

Hrčak ID:

226128

URI

https://hrcak.srce.hr/226128

Publication date:

28.12.2018.

Article data in other languages: english german

Visits: 2.376 *