Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v21i3.3338
Atrofija profesionalne uloge među nastavnicima iz grada srednje veličine u Poljskoj. Analiza fenomena i njegove odrednice.
Łukasz Kutyło
orcid.org/0000-0002-0499-1900
; University of Łódź, Faculty of Economics and Sociology, Department of Sociology of Politics and Morality
Sažetak
Tema je ovoga rada atrofija profesionalne uloge među nastavnicima. Termin „atrofija“ mora se shvatiti kao postupno nestajanje dužnosti koje su za pojedinca obvezujuće i koje reguliraju njegovu ili njezinu profesionalnu ulogu. Kada se radi o školama, taj fenomen ima za rezultat primjetno smanjenje profesionalnih obveza nastavnika, što predstavlja prepreku obrazovnim institucijama u postizanju obrazovnih i drugih ciljeva. Izvori atrofije profesionalne uloge ne bi se trebali tražiti samo u nastavnicima, njihovu načinu razmišljanja ili njihovim stavovima prema poslu, nego i u okruženju u kojemu rade. Čini se da slabljenje intermedijarnih struktura ima važnu ulogu u tom procesu. Intermedijarne strukture kognitivni su scenariji koji mogu povećati vjerojatnost da će pojedinac biti sklon izvršavanju obveza od kojih se sastoji njegova profesionalna uloga. Ti scenariji nastaju kao rezultat čimbenika kao što je utjecaj mehanizama društvene kontrole na pojedinca. Kako bi se ta pretpostavka potvrdila, provedeno je istraživanje među nastavnicima (T=131) triju osnovnih škola iz grada srednje veličine u Poljskoj. Analiza podataka dobivenih ovim istraživanjem pokazuje da na atrofiju profesionalne uloge može utjecati slabljenje struktura koje su odgovorne za razvoj osjećaja svrhe u poslu koji pojedinac obavlja i nastanak normativne distance.
Ključne riječi
atrofija profesionalne uloge; intermedijarne strukture; predanost poslu.
Hrčak ID:
227511
URI
Datum izdavanja:
26.9.2019.
Posjeta: 1.530 *