Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v21i3.2984
Socijalne kompetencije budućih učitelja za inkluziju
Jelena Stamatović
orcid.org/0000-0003-0563-0135
; University of Kragujevac, Teacher Training Faculty in Užice
Jasna Maksimović
; University of Kragujevac, Teacher Training Faculty in Užice
Lidija Zlatić
; University of Kragujevac, Teacher Training Faculty in Užice
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati socijalne kompetencije studenata učiteljskih fakulteta važne za primjenu i poboljšanje obrazovne inkluzije. U istraživanju su sudjelovala 374 studenta dvaju učiteljskih fakulteta u Republici Srbiji – 207 studenata prve godine i 171 student četvrte godine. Primijenjeni instrument osmišljen je za istraživačke svrhe i izrađen kao kombinacija upitnika i Likertove skale. Rezultati pokazuju da studenti, sudionici istraživanja, imaju pozitivne stavove prema fokusnim situacijama, što ukazuje na postojanje empatije i male društvene distance u odnosu na drugačije ljude; poštuju različitosti i imaju osjećaj za socijalnu pravdu, a problemima ljudi s teškoćama pristupaju iz pozicije njihovih ograničenja. Studenti četvrte godine pokazali su pozitivnije stavove prema tim pitanjima, što nas je dovelo do zaključka da imaju veće socijalne kompetencije za sudjelovanje u inkluzivnom obrazovanju. Rezultati istraživanja ukazuju na potrebu za kontinuiranom procjenom studentskih kompetencija za inkluziju, što bi bio početni korak u poboljšanju diferenciranih programa koji potiču i razvijaju te kompetencije.
Ključne riječi
empatija; inkluzivno obrazovanje; početno obrazovanje; društvena distanca; socijalna pravda.
Hrčak ID:
227512
URI
Datum izdavanja:
26.9.2019.
Posjeta: 2.186 *