Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v21i3.2984

Socijalne kompetencije budućih učitelja za inkluziju

Jelena Stamatović orcid id orcid.org/0000-0003-0563-0135 ; University of Kragujevac, Teacher Training Faculty in Užice
Jasna Maksimović ; University of Kragujevac, Teacher Training Faculty in Užice
Lidija Zlatić ; University of Kragujevac, Teacher Training Faculty in Užice


Puni tekst: hrvatski pdf 229 Kb

str. 965-988

preuzimanja: 501

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 229 Kb

str. 965-988

preuzimanja: 374

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja bio je ispitati socijalne kompetencije studenata učiteljskih fakulteta važne za primjenu i poboljšanje obrazovne inkluzije. U istraživanju su sudjelovala 374 studenta dvaju učiteljskih fakulteta u Republici Srbiji – 207 studenata prve godine i 171 student četvrte godine. Primijenjeni instrument osmišljen je za istraživačke svrhe i izrađen kao kombinacija upitnika i Likertove skale. Rezultati pokazuju da studenti, sudionici istraživanja, imaju pozitivne stavove prema fokusnim situacijama, što ukazuje na postojanje empatije i male društvene distance u odnosu na drugačije ljude; poštuju različitosti i imaju osjećaj za socijalnu pravdu, a problemima ljudi s teškoćama pristupaju iz pozicije njihovih ograničenja. Studenti četvrte godine pokazali su pozitivnije stavove prema tim pitanjima, što nas je dovelo do zaključka da imaju veće socijalne kompetencije za sudjelovanje u inkluzivnom obrazovanju. Rezultati istraživanja ukazuju na potrebu za kontinuiranom procjenom studentskih kompetencija za inkluziju, što bi bio početni korak u poboljšanju diferenciranih programa koji potiču i razvijaju te kompetencije.

Ključne riječi

empatija; inkluzivno obrazovanje; početno obrazovanje; društvena distanca; socijalna pravda.

Hrčak ID:

227512

URI

https://hrcak.srce.hr/227512

Datum izdavanja:

26.9.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.186 *