Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v21i0.3508
Uloga ciljnih orijentacija u učenju i upotrebi digitalnih medija u kvaliteti nastave završnih razreda osnovnog obrazovanja
Antonio Jurčev
; A. G. Matoš Elementary school
Tomislav Topolovčan
orcid.org/0009-0005-8813-9465
; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
Nevenka Maras
orcid.org/0000-0001-5057-7164
; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati obilježja i prediktorsku ulogu ciljnih orijentacija u učenju, opremljenosti škole digitalnim medijima i upotrebe digitalnih medija u kvaliteti predmetne nastave osnovnog obrazovanja (ISCED razina 2). Istraživanje je provedeno s učenicima sedmih i osmih razreda (N=432) osnovnih škola u Gradu Zagrebu i Splitsko-dalmatinskoj županiji. Uz demografska obilježja učenika, opremljenost škole pojedinim digitalnim medijima, podaci su prikupljeni Upitnikom ciljnih orijentacija u učenju (CSRL), Upitnikom implementacije digitalnih medija u nastavi (TIQ) i Upitnikom kvalitete nastave (SPOCQ). Pokazalo se da su demografska obilježja učenika, njihove ciljne orijentacije učenja, opremljenost škole digitalnim medijima i motivacija upotrebe digitalnih medija značajni prediktori učeničke procjene kvalitete nastave, s time da najveći dio varijance objašnjavaju ciljne orijentacije učenja s naglaskom na usmjerenost na učenje. S obzirom na to vidljivo je da za kvalitetu nastave u digitalno doba nije najznačajnija upotreba digitalnih medija, već su najznačajnije ciljne orijentacije, tj. motivacija za učenje. U radu su objašnjeni usporedba s teorijskim polazištima i implikacije dobivenih rezultata.
Ključne riječi
ciljne orijentacije; digitalni mediji; kvaliteta nastave; osnovna škola; učenici
Hrčak ID:
229373
URI
Datum izdavanja:
13.9.2019.
Posjeta: 2.243 *