Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v21i0.3494

Značaj cjeloživotnog usavršavanja za razvoj profesionalnih kompetencija odgojitelja

Tihana Kokanović ; Kindergarten Sisak Stari


Puni tekst: hrvatski pdf 182 Kb

str. 47-59

preuzimanja: 972

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 182 Kb

str. 47-59

preuzimanja: 809

citiraj


Sažetak

Kako bi se odgojitelj razvijao u kompetentnog pojedinca te kontinuirano osnaživao svoj profesionalni identitet, od velike je važnosti rad na sebi putem svih oblika cjeloživotnog stručnog usavršavanja. Od akademske godine 2009./2010. u Republici Hrvatskoj odgojitelji imaju mogućnost nastaviti svoje obrazovanje na sveučilišnom diplomskom studiju kako bi stekli i/ili razvili svoje kompetencije, znanja i vještine koji su potrebni za razvoj profesionalizma. Odgovornost, ne samo pojedinca već i profesionalne zajednice, jest omogućiti razvoj odgojiteljske profesije u svim onim dijelovima ključnim za napredovanje ranog i predškolskog odgojno-obrazovnog sustava. Formalno obrazovanje, u tom smislu, omogućuje stjecanje kompetencija potrebnih za kreiranje obrazovne politike unutar vlastitih ustanova. Kako bi se procijenilo smatraju li se i u kojim se područjima odgojitelji kompetentnima, konstruiran je upitnik za samoprocjenu profesionalnih kompetencija. Cilj je ovog istraživanja dobiti uvid u to koliko se odgojitelji smatraju profesionalno kompetentnima za kreiranje obrazovne politike ustanove u kojoj rade. Nadalje, ispitat će se postoje li razlike u samoprocjenama profesionalnih kompetencija odgojitelja – polaznika diplomskih studija koji su u radnom odnosu u predškolskim ustanovama i odgojitelja sa završenim stručnim ili preddiplomskim studijem također u radnom odnosu, te na kojim dimenzijama postoji povezanost njihove procjene.

Ključne riječi

odgojitelji; odgojiteljska profesija; profesionalni identitet; profesionalne kompetencije.

Hrčak ID:

229378

URI

https://hrcak.srce.hr/229378

Datum izdavanja:

13.9.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.924 *