Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v21i0.3387

Kvantitativna i kvalitativna obilježja motoričkih sposobnosti djece predškolske dobi

Danimir Mandić orcid id orcid.org/0000-0002-3986-6077 ; University of Belgrade, Faculty of Teacher Education
Vladan Pelemiš ; University of Belgrade, Faculty of Teacher Education
Danica Džinović ; University of Belgrade, Faculty of Teacher Education
Dejan Madić ; University of Novi Sad, Faculty of Sport and Physical Education
Filip Kojić ; University of Belgrade, Faculty of Teacher Education


Puni tekst: hrvatski pdf 212 Kb

str. 79-99

preuzimanja: 588

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 212 Kb

str. 79-99

preuzimanja: 633

citiraj


Sažetak

Istraživanje je provedeno s ciljem znanstvenog utvrđivanja može li dodatan program tjelovježbe u redovitim uvjetima rada predškolske ustanove rezultirati značajnim promjenama u motoričkim sposobnostima djece predškolske dobi s prosječnom dobi od 6,21±0,56 godina. Ukupno je uključeno 64 djece predškolske dobi, djevojčica (n=28) i dječaka (n=36) predškolskih skupina u predškolskoj ustanovi "Čukarica" u Beogradu. Upotrijebljen je predeksperimentalni plan istraživanja, konkretno dizajn jedne skupine, predtest – posttest. Uzorak motoričkih mjernih instrumenata sastavljen je prema reduciranom teorijskom modelu (Kurelića i sur., 1975; Gredelja i sur., 1975) preuzetom iz istraživanja Bale i Popovića (2007). Eksperimentalni faktor bio je realiziran s ukupno 48 termina od po 35 minuta i trajao je u razdoblju od 24 tjedna. Rezultati istraživanja pokazuju da se kvantitativne promjene u finalnom mjerenju odražavaju u repetitivnoj snazi trupa i koordinaciji u korist boljih prosječnih vrijednosti dječaka. Izolirana su dva hipotetska motorička faktora na inicijalnom i finalnom mjerenju, koji se mogu interpretirati još uvijek kao jedan i to Generalni motorički faktor. Nisu opažene kvalitativne promjene u strukturi oba ekstrahirana faktora na finalnom mjerenju. Autori smatraju da redoviti program tjelesnog odgoja u predškolskim ustanovama nije dovoljan za pripremnu predškolsku skupinu, te da dodatne kineziološke aktivnosti daju bolje rezultate u mehanizmu za strukturiranje pokreta i reguliranju trajanja ekscitacije, posebno ako je usmjeren na razvoj biotičkog motoričkog znanja. S druge strane, oni vjeruju da je u smislu diferenciranih programa tjelesnih vježbi za djecu potrebno pronaći novije i značajnije rješenje, a samo takva rješenja mogu dovesti do kvalitativnih promjena u strukturi izoliranih faktora.

Ključne riječi

kineziološke aktivnosti; motoričke sposobnosti; predškolska djeca; razlike; usklađenost faktorskih zasićenje

Hrčak ID:

229366

URI

https://hrcak.srce.hr/229366

Datum izdavanja:

13.9.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.048 *