Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v21i0.3447
Čimbenici povezani s učestalošću primjene istraživački usmjerene nastave Prirode i društva
Alena Letina
orcid.org/0000-0001-7065-6660
; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
Sažetak
U ovome radu prikazani su rezultati istraživanja čiji je cilj bio utvrditi postoji li povezanost između učestalosti primjene istraživački usmjerene nastave Prirode i društva i stavova učitelja prema važnosti takve nastave, kao i njihova iskustvenog sudjelovanja u različitim oblicima istraživačkog učenja tijekom osobnog formalnog obrazovanja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 275 učitelja razredne nastave Grada Zagreba i Zagrebačke županije. Rezultati su pokazali statistički značajnu razliku u procjeni važnosti istraživačke nastave Prirode i društva, učestalosti njene primjene u praksi i iskustvenih doživljaja istraživačkog učenja. Unatoč pozitivnim stavovima učitelja o istraživačkoj nastavi Prirode i društva, pokazalo se da njezino provođenje u praksi nije dovoljno učestalo, a iskustveni doživljaji istraživačkog učenja tijekom formalnog obrazovanja ispitanika uglavnom su rijetki. Uočava se kako učitelji koji pozitivnije procjenjuju važnost istraživački usmjerene nastave Prirode i društva i oni koji su imali intenzivnija iskustva istraživačkog učenja tijekom formalnog obrazovanja, učestalije organiziraju istraživački usmjerenu nastavu. Dobiveni rezultati upućuju na zaključak o važnosti oblikovanja pozitivnih stavova budućih učitelja o istraživačkoj nastavi, ali i potrebi njihova sustavnijeg uključivanja u istraživačke oblike učenja tijekom inicijalnog obrazovanja, kako bi ih na temelju tako stečenih kompetencija mogli učinkovitije i s više samopouzdanja provoditi u nastavnoj praksi.
Ključne riječi
istraživačko učenje; nastava Prirode i društva; stavovi učitelja; učestalost primjene.
Hrčak ID:
229370
URI
Datum izdavanja:
13.9.2019.
Posjeta: 1.917 *