Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.15516/cje.v21i0.3447

Čimbenici povezani s učestalošću primjene istraživački usmjerene nastave Prirode i društva

Alena Letina orcid id orcid.org/0000-0001-7065-6660 ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education


Puni tekst: hrvatski pdf 160 Kb

str. 153-166

preuzimanja: 311

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 160 Kb

str. 153-166

preuzimanja: 469

citiraj


Sažetak

U ovome radu prikazani su rezultati istraživanja čiji je cilj bio utvrditi postoji li povezanost između učestalosti primjene istraživački usmjerene nastave Prirode i društva i stavova učitelja prema važnosti takve nastave, kao i njihova iskustvenog sudjelovanja u različitim oblicima istraživačkog učenja tijekom osobnog formalnog obrazovanja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 275 učitelja razredne nastave Grada Zagreba i Zagrebačke županije. Rezultati su pokazali statistički značajnu razliku u procjeni važnosti istraživačke nastave Prirode i društva, učestalosti njene primjene u praksi i iskustvenih doživljaja istraživačkog učenja. Unatoč pozitivnim stavovima učitelja o istraživačkoj nastavi Prirode i društva, pokazalo se da njezino provođenje u praksi nije dovoljno učestalo, a iskustveni doživljaji istraživačkog učenja tijekom formalnog obrazovanja ispitanika uglavnom su rijetki. Uočava se kako učitelji koji pozitivnije procjenjuju važnost istraživački usmjerene nastave Prirode i društva i oni koji su imali intenzivnija iskustva istraživačkog učenja tijekom formalnog obrazovanja, učestalije organiziraju istraživački usmjerenu nastavu. Dobiveni rezultati upućuju na zaključak o važnosti oblikovanja pozitivnih stavova budućih učitelja o istraživačkoj nastavi, ali i potrebi njihova sustavnijeg uključivanja u istraživačke oblike učenja tijekom inicijalnog obrazovanja, kako bi ih na temelju tako stečenih kompetencija mogli učinkovitije i s više samopouzdanja provoditi u nastavnoj praksi.

Ključne riječi

istraživačko učenje; nastava Prirode i društva; stavovi učitelja; učestalost primjene.

Hrčak ID:

229370

URI

https://hrcak.srce.hr/229370

Datum izdavanja:

13.9.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.917 *