Poslovna izvrsnost, Vol. 13 No. 2, 2019.
Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.22598/pi-be/2019.13.2.87
OKVIR ZA KONTINUIRANO UPRAVLJANJE ODNOSIMA S DOBAVLJAČIMA
Tilen Klobučar
orcid.org/0000-0003-0701-2189
; Danfoss Trata, Slovenia
Jure Erjavec
; Department of Business Informatics and Logistics, School of Economics and Business, University of Ljubljana, Slovenia
Sažetak
Nabava je postala ključna strateška poslovna funkcija za tvrtke, što je zauzvrat
učinilo da je integracija dobavljača ključna aktivnost u upravljanju lancem opskrbe.
Stoga je odgovarajuće upravljanje odnosima s dobavljačima važno za osiguravanje
uspješne integracije dobavljača i za određivanje stupnja integracije. Znanstvenici su
razvili različite okvire odnosa s dobavljačima kako bi podržali napore menadžera u
upravljanju odnosima s dobavljačima. Međutim, nijedan okvir nije prikladan za svaku
organizaciju i nema garancije da će usvajanje i integriranje okvira dovesti do uspjeha.
Treba uzeti u obzir prednosti i nedostatke svakog okvira. U ovom radu dan je pregled
najnovijih okvira za upravljanje odnosima s dobavljačima i zatim razvijen novi okvir koji
će se baviti njihovim problemima. Ovaj predloženi trofazni okvir omogućuje veću
fleksibilnost i brže prilagođavanje promjenama koje se događaju u turbulentnom
poslovnom okruženju. Okvir također omogućava dovoljno detaljan razvoj odabranih
dobavljača i omogućuje kupcu i dobavljačima stvaranje vrijednosti. Uz to, uz pomoć
odgovarajuće informatičke podrške, predloženi okvir olakšava kontinuiranu i stabilnu
razmjenu podataka u realnom vremenu, što pak ubrzava donošenje odluka u vezi s
operativnim i taktičkim aktivnostima nabave. Glavno ograničenje ovog rada je u tome što
se predloženi okvir temelji na analizi nedostataka prethodno razvijenih okvira i stoga
zahtijeva daljnju validaciju.
Ključne riječi
upravljanje lancem opskrbe; upravljanje odnosima s dobavljačima; okvir za upravljanje odnosima s dobavljačima
Hrčak ID:
229691
URI
Datum izdavanja:
12.12.2019.
Posjeta: 3.022 *