Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21066/carcl.libri.8.2.1

Slikovnica kao predmet

Bettina Kümmerling-Meibauer ; University of Tübingen, Germany
Jörg Meibauer ; University of Mainz, Germany


Puni tekst: engleski pdf 2.331 Kb

preuzimanja: 678

citiraj


Sažetak

Oslanjajući se na novija istraživanja materijalnosti i slikovnice te na rezultate kognitivne znanosti, ovaj rad istražuje kako djeca opažaju slikovnicu kao predmet i kako opažaju njezina materijalna obilježja. U tom smislu naglašavamo tri dimenzije slikovnice kao predmeta i dovodimo ih u vezu sa stadijima dječjega razvoja. Prva dimenzija odnosi se na materijale od kojih se slikovnice izrađuju, kao što su papir, karton, drvo, plastika i tekstil. Druga se dimenzija odnosi na tip knjige, npr. tvrdoukoričena, sastavljena od kartonskih stranica, knjiga od presavijenih stranica, slikovnica-iskakalica, pa i hibridni predmeti kao što su knjige koje su ujedno i igračke. Konačno, rad razmatra i tipove aktivnosti povezane sa slikovnicom kao predmetom, primjerice: grizenje, građenje, stavljanje na hrpu, postavljanje, bojenje, skupljanje i raspoređivanje. U zaključku tvrdimo da je istraživanje kognitivnoga aspekta temeljno za razmatranje društvenih i kulturnih aspekata slikovničke materijalnosti.

Ključne riječi

kognitivna znanost; materijalnost; predmet; slikovnica; istraživanje slikovnice;

Hrčak ID:

229724

URI

https://hrcak.srce.hr/229724

Datum izdavanja:

4.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.861 *