Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21066/carcl.libri.8.2.2

Teoretiziranje o materijalnosti u digitalnim dječjim knjigama

Natalia Kucirkova ; UCL Institute of Education, London, UK


Puni tekst: engleski pdf 325 Kb

str. 279-292

preuzimanja: 513

citiraj


Sažetak

Sudjelujuće pismenosti novi su načini upoznavanja pripovijedi kao i „tumačenja, stvaranja, dijeljenja i pripadanja u sve izrazitije globalnim i digitalno posredovanim kulturama“ (Wohlwend 2017a: 62). Ovaj je rad usmjeren na materijalna obilježja digitalnih dječjih knjiga te razmatra do koje mjere one podupiru razvoj sudjelujućih pismenosti. Materijalna svojstva digitalnih knjiga promatraju se s obzirom na njihove vanjske i unutrašnje karakteristike. Na temelju teorijske rasprave i empirijskih zapažanja utvrđuje se da su određene unutrašnje materijalne karakteristike digitalnih dječjih knjiga, odnosno njihova interaktivnost i multimedijalnost, postavljene na jedinstven način tako da podržavaju sudjelujuće pismenosti i da stoga predstavljaju novost u dječjem iskustvu upoznavanja pripovijedi.

Ključne riječi

interaktivnost; multimedija; osobni angažman; sudjelujuće pismenosti; materijalnost; e-knjige; digitalne knjige; aplikacije; rana pismenost;

Hrčak ID:

229725

URI

https://hrcak.srce.hr/229725

Datum izdavanja:

4.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.707 *