Prethodno priopćenje
Uloga vježbeničkih tvrtki u poboljšanju izvršnih funkcija kod srednjoškolaca
Vlatka Šimunović
Ana Šatović
orcid.org/0000-0001-7844-2720
; Privatna gimnazija i ekonomska škola Katarina Zrinski, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U ovom radu razmatramo sudjelovanje mladih ljudi u vježbeničkim tvrtkama kao jednom od načina za poboljšanje njihovih izvršnih funkcija. Pod izvršnim funkcijama podrazumijevaju se kognitivni procesi koji koordinirano djeluju kako bi upravljali percepcijom, emocijom,
mislima i akcijom i koji su u osnovi kapaciteta svake osobe da se angažira u svrsishodnom, organiziranom, strateškom, samoregulirajućem ponašanju usmjerenom na cilj. Izvršne funkcije ključne su kontrolne komponente spoznaje, ali i ponašanja, emocija i socijalnih odnosa. One se razvijaju tijekom djetinjstva i adolescencije do rane odrasle dobi. Kod neke djece i mladih taj razvoj je sporiji ili uz teškoće. Zbog važnosti izvršnih funkcija, razvijaju se različiti programi čija je svrha poboljšanje tog razvoja. S obzirom na značajke vježbeničkih tvrtki kao motivirajuće, dinamične aktivnosti koje uključuju natjecanje i suradnju s drugima te identificiranih značajki intervencijskih programa koje se koriste za poboljšanje izvršnih funkcija, zaključujemo da bi vježbeničke tvrtke, osim za stjecanje znanja i vještina potrebnih
za poduzetništvo, također mogle imati vrijednost u poboljšanju ključnih komponenti izvršnih funkcija: fokusiranosti pažnje, inhibicije, radnog pamćenja i kognitivne fleksibilnosti.
Ključne riječi
izvršne funkcije; intervencijski programi za razvoj izvršnih funkcija; razvoj izvršnih funkcija; vježbeničke tvrtke
Hrčak ID:
230518
URI
Datum izdavanja:
19.12.2019.
Posjeta: 1.915 *