Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Uloga vježbeničkih tvrtki u poboljšanju izvršnih funkcija kod srednjoškolaca

Vlatka Šimunović
Ana Šatović orcid id orcid.org/0000-0001-7844-2720 ; Privatna gimnazija i ekonomska škola Katarina Zrinski, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 616 Kb

str. 35-46

preuzimanja: 503

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 616 Kb

str. 35-46

preuzimanja: 190

citiraj


Sažetak

U ovom radu razmatramo sudjelovanje mladih ljudi u vježbeničkim tvrtkama kao jednom od načina za poboljšanje njihovih izvršnih funkcija. Pod izvršnim funkcijama podrazumijevaju se kognitivni procesi koji koordinirano djeluju kako bi upravljali percepcijom, emocijom,
mislima i akcijom i koji su u osnovi kapaciteta svake osobe da se angažira u svrsishodnom, organiziranom, strateškom, samoregulirajućem ponašanju usmjerenom na cilj. Izvršne funkcije ključne su kontrolne komponente spoznaje, ali i ponašanja, emocija i socijalnih odnosa. One se razvijaju tijekom djetinjstva i adolescencije do rane odrasle dobi. Kod neke djece i mladih taj razvoj je sporiji ili uz teškoće. Zbog važnosti izvršnih funkcija, razvijaju se različiti programi čija je svrha poboljšanje tog razvoja. S obzirom na značajke vježbeničkih tvrtki kao motivirajuće, dinamične aktivnosti koje uključuju natjecanje i suradnju s drugima te identificiranih značajki intervencijskih programa koje se koriste za poboljšanje izvršnih funkcija, zaključujemo da bi vježbeničke tvrtke, osim za stjecanje znanja i vještina potrebnih
za poduzetništvo, također mogle imati vrijednost u poboljšanju ključnih komponenti izvršnih funkcija: fokusiranosti pažnje, inhibicije, radnog pamćenja i kognitivne fleksibilnosti.

Ključne riječi

izvršne funkcije; intervencijski programi za razvoj izvršnih funkcija; razvoj izvršnih funkcija; vježbeničke tvrtke

Hrčak ID:

230518

URI

https://hrcak.srce.hr/230518

Datum izdavanja:

19.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.233 *