Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Ekološki osviješteni potrošači – izvor poduzetničkih prilika u Republici Hrvatskoj

Davor Širola orcid id orcid.org/0000-0002-5902-511X ; Veleučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Natalija Čavlin orcid id orcid.org/0000-0003-2563-3026 ; Veleučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 974 Kb

verzije

str. 47-62

preuzimanja: 712

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 974 Kb

verzije

str. 47-62

preuzimanja: 266

citiraj


Sažetak

U sve ugroženijem prirodnom okruženju, ekološki osviješteni potrošači postaju iznimno važni, kako za očuvanje i održivost okoliša, tako i za jačanje sklonosti ka zdravom načinu života, ali i potrošnje zelenih proizvoda i usluga. Kroz empirijsko istraživanje komponenti teorije planiranog ponašanja u sklopu ovog rada, utvrđena je razina ekološke osviještenosti ispitanika, kao i da su stavovi o očuvanju okoliša i vlastitog zdravlja, znanje i svijest o potrebi očuvanja okoliša te životni stil statistički značajni prediktori kupovnih i životnih namjera, a posredno i ekoloških ponašanja. Također, utvrđena je veća zabrinutost starijeg dijela ispitanika i žena za ekološka pitanja. Komparacijom sa sličnim domaćim i svjetskim istraživanjima, utvrđen je značajno niži udjel LOHAS segmenta, odnosno prevladavajući udjel djelomično ekološki osviještenih ispitanika što upućuje na skromniji potencijal
domaćeg tržišta za prihvaćanje zelenih proizvoda, usluga, kao i razvoj poduzetničkih projekata u tom području.

Ključne riječi

ekološki potrošači; segmentacija potrošača; teorija planiranog ponašanja

Hrčak ID:

230531

URI

https://hrcak.srce.hr/230531

Datum izdavanja:

19.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.915 *