Agroeconomia Croatica, Vol. 9 No. 1, 2019.
Prethodno priopćenje
Preferencije vinskih turista i zadovoljstvo ponudom vinskog turizma u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji
Željka Mesić
orcid.org/0000-0002-9349-1560
; Agronomski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb
Mateja Lončar
orcid.org/0000-0003-1637-6603
; Agronomski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb
Marina Tomić Maksan
; Agronomski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb
Sažetak
Cilj rada bio je utvrditi zadovoljstvo vinskih turista ponudom vinskog turizma na području Zagrebačke županije i Grada Zagreba te utvrditi njihove preferencije i motive za sudjelovanje u vinskom turizmu. Osobno anketno ispitivanje provedeno je na uzorku od 100 posjetitelja vinskog turizma. Rezultati istraživanja pokazali su da od proizvoda vinskog turizma ispitanici najčešće posjećuju vinske ceste i vinarije, zatim vinograde i vinske manifestacije, dok ih najmanje posjećuje vinske festivale. Najposjećenija je Plešivička vinska cesta, od vinskih festivala “VINOcom”, a od vinskih manifestacija Martinje i Vincekovo. Za većinu posjetitelja najvažniji motivi za posjet vinskim cestama i vinarijama su kušanje vina i druženje s partnerom/icom, prijateljima i/ili s obitelji. Ispitanici su relativno zadovoljni ukupnom ponudom vinskog turizma, pri čemu su najzadovoljniji ponudom vinarija, a najmanje zadovoljni brojem organiziranih posjeta vinogradima. Na učestaliji posjet vinskom turizmu ispitanike bi mogla potaknuti bolja ponuda lokalnih eno-gastro specijaliteta, bolja promocija vinskih cesta, vinskih manifestacija i festivala, povoljnije cijene, više informacija o ponudi te organizirane ture i obilasci vinskih cesta i vinograda. Rezultati istraživanja daju informativnu podlogu za izradu inovativnih marketinških strategija za sve sudionike vinskog turizma.
Ključne riječi
vinski turizam; preferencije; motivi; zadovoljstvo ponudom
Hrčak ID:
231062
URI
Datum izdavanja:
17.11.2019.
Posjeta: 2.022 *