Agroeconomia Croatica, Vol. 9 No. 1, 2019.
Pregledni rad
Struktura i izgledi za razvoj hrvatskog tržišta mikrozelenja
Marija Cerjak
orcid.org/0000-0003-0696-4364
; Agronomski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb
Marija Rustan
; Agronomski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb
Josip Juračak
orcid.org/0000-0002-7745-2019
; Agronomski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb
Sažetak
Rastuća potražnja za funkcionalnom hranom dovela je i do povećanog interesa potrošača za mikrozelenjem, odnosno mladim izdancima različitog povrća, aromatičnog bilja i žitarica. Cilj ovog istraživanja bio je definirati lanac opskrbe mikrozelenjem u Hrvatskoj, istražiti motive članova opskrbnog lanca za uvođenje mikrozelenja u svoje poslovanje, kao i ispitati mogućnosti razvoja ovog tržišta. Provedeno je kvalitativno istraživanje uz pomoć polustrukturiranih intervjua s 11 članova lanca opskrbe: 4 proizvođača, 5 trgovaca i 2 restorana. Iako je ponuda mikrozelenja relativno mala na domaćem tržištu, rezultati istraživanja pokazuju da se koriste različiti kanali za njegovu prodaju: restorani, supermarketi, trgovine zdrave hrane, gradske tržnice, sajmovi i prodaja na gospodarstvu. Glavni motivi pokretanja proizvodnje su dodatni prihod, relativno jednostavna proizvodna tehnologija i želja za inovativnošću u poslovanju. Trgovci na malo uveli su mikrozelenje u svoj asortiman zbog potražnje potrošača i zbog visokih hranjivih vrijednosti mikrozelenja. Restorani su unijeli mikrozelenje u svoje jelovnike slijedeći trendove moderne kuhinje. U skoroj budućnosti očekuje se značajan porast potrošnje mikrozelenja, što će dovesti i do povećanja ponude u smislu količina i asortimana. Međutim, jedna od glavnih prepreka budućem rastu tržišta jeste slaba informiranost potrošača o mikrozelenju.
Ključne riječi
mikrozelenje; opskrbni lanac; motivi; Hrvatska
Hrčak ID:
231065
URI
Datum izdavanja:
17.11.2019.
Posjeta: 2.979 *