Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Percepcija kolektivne efikasnosti kao prediktor vršnjačkoga nasilja u virtualnom svijetu

Jelena Pavičić Vukičević orcid id orcid.org/0000-0002-6382-1119 ; Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Romana Galić ; Gradski ured za socijalnu zaštitu i osobe s invaliditetom
Gordana Buljan Flander ; Poliklinika za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba


Puni tekst: hrvatski pdf 293 Kb

str. 199-220

preuzimanja: 430

citiraj


Sažetak

Kolektivna efikasnost škole kao društ vene institucije, koju definiramo kao vjerovanje skupine ljudi u svoje sposobnosti organiziranja i izvršavanja akcija potrebnih za postizanje cilja, u ovome je radu promatrana kao prediktor vršnjačkoga nasilja u virtualnom svijetu. Cilj ovoga rada jest usporediti različite faktore kolektivne efikasnosti škole prema percepciji učenika kao prediktora različitim oblicima nasilja u virtualnom svijetu među učenicima zagrebačkih srednjih škola. Istraživanje je provedeno na uzorku od 451 učenika putem anketnog upitnika. Rezultati logističke regresijske analize upućuju na zaključak da
su čestice kolektivne efikasnosti koje se odnose na grupnu kompetenciju bolji prediktori vršnjačkoga nasilja u virtualnom svijetu nego čestice koje se odnose na analizu zadatka. Prikazani rezultati imaju važne praktične implikacije za osmišljavanje programa podizanja kolektivne efikasnosti i smanjenja pojave različitih oblika nasilja u virtualnom svijetu.

Ključne riječi

kolektivna efikasnost; nasilje u vir tualnom svijetu; učenici srednjih škola u Gradu Zagrebu

Hrčak ID:

231157

URI

https://hrcak.srce.hr/231157

Datum izdavanja:

16.12.2019.

Posjeta: 1.269 *