Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Suvremeni modeli i pristupi analizi podataka u obrazovnim istraživanjima

Toni Babarović orcid id orcid.org/0000-0003-0838-3205 ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 239 Kb

str. 205-226

preuzimanja: 1.371

citiraj


Sažetak

Današnja se istraživanja u području obrazovanja zasnivaju na upotrebi odgovarajućih pristupa prikupljanju podataka te suvremenim modelima njihove analize. Metodološki su iskoraci u ovom području znatni, a istraživači u posljednjih nekoliko desetljeća prepoznaju važnost primjene longitudinalnih nacrta u obrazovnim istraživanjima. Također, uviđanje hijerarhijske organizacije prikupljenih podataka i njihova odgovarajuća statistička obrada postaju metodološki imperativ. U ovom je radu pružen metodološki pregled hijerarhijske i longitudinalne organizacije podataka te teorijski okvir njihove statističke analize. Istaknute su najčešće pogreške i poteškoće s kojima se istraživači prilikom korištenja ovih metoda susreću te načini kako ih ispravno prevladati. Kroz jednostavne i svakodnevne primjere pokušalo se čitatelju približiti ove metode i njihovu statističku podlogu te uputiti istraživače u području obrazovnih istraživanja na njihovo adekvatno korištenje.

Ključne riječi

hijerarhijski modeli; longitudinalni nacrti; analiza podataka; obrazovna istraživanja; statistika

Hrčak ID:

232096

URI

https://hrcak.srce.hr/232096

Datum izdavanja:

23.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.659 *