Odgojno-obrazovne teme, Vol. 2 No. 3-4, 2019.
Izvorni znanstveni članak
Suvremeni modeli i pristupi analizi podataka u obrazovnim istraživanjima
Toni Babarović
orcid.org/0000-0003-0838-3205
; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Sažetak
Današnja se istraživanja u području obrazovanja zasnivaju na upotrebi odgovarajućih pristupa prikupljanju podataka te suvremenim modelima njihove analize. Metodološki su iskoraci u ovom području znatni, a istraživači u posljednjih nekoliko desetljeća prepoznaju važnost primjene longitudinalnih nacrta u obrazovnim istraživanjima. Također, uviđanje hijerarhijske organizacije prikupljenih podataka i njihova odgovarajuća statistička obrada postaju metodološki imperativ. U ovom je radu pružen metodološki pregled hijerarhijske i longitudinalne organizacije podataka te teorijski okvir njihove statističke analize. Istaknute su najčešće pogreške i poteškoće s kojima se istraživači prilikom korištenja ovih metoda susreću te načini kako ih ispravno prevladati. Kroz jednostavne i svakodnevne primjere pokušalo se čitatelju približiti ove metode i njihovu statističku podlogu te uputiti istraživače u području obrazovnih istraživanja na njihovo adekvatno korištenje.
Ključne riječi
hijerarhijski modeli; longitudinalni nacrti; analiza podataka; obrazovna istraživanja; statistika
Hrčak ID:
232096
URI
Datum izdavanja:
23.12.2019.
Posjeta: 2.659 *