Odgojno-obrazovne teme, Vol. 2 No. 3-4, 2019.
Prethodno priopćenje
Politike reguliranja obrazovanja manjina: slučaj Slovenije
Ana Mlekuž
orcid.org/0000-0002-0122-8942
; Educational Research Institute Ljubljana
Tina Vršnik Prše
orcid.org/0000-0003-4287-4569
; Faculty of Education University of Maribor and Educational Research Institute Ljubljana
Sažetak
U Sloveniji su priznate tri nacionalne manjine (talijanska, mađarska i romska) koje uživaju različita kolektivna prava. Međutim, u Sloveniji postoje i imigranti ili "nove" manjine. Članove ove skupine uglavnom čine doseljenici iz zemalja bivše Jugoslavije. Uglavnom su to ekonomski migranti te izbjeglice koje su došle u Sloveniju tijekom rata na Balkanu te ondje i ostali (Ribičič, 2004). Posljednjih godina broj izbjeglica koji su došli u Sloveniju s Bliskog istoka također je u porastu (EMN, 2017). Mnoga istraživanja pokazuju da obično postoje razlike u školskim postignućima između različitih etničkih skupina ili manjina u zemlji i učenika koji pripadaju većinskom stanovništvu (Luciak, 2006), stoga bi zemlje trebale osigurati inkluzivno i jednako obrazovno iskustvo za sve učenike. U svjetlu tih promjena, cilj je članka analizirati i usporediti politike na području obrazovanja nacionalnih manjina i useljeničkoga ili "novoga" manjinskog obrazovanja te odrediti elemente specifičnih modela politike koji se koriste u Sloveniji na području obrazovanja manjina.
Ključne riječi
manjinska prava; Slovenija; "nove" manjine; nacionalne manjine; politike obrazovanja manjina
Hrčak ID:
232083
URI
Datum izdavanja:
23.12.2019.
Posjeta: 1.492 *