Informatologia, Vol. 40 No. 3, 2007.
Stručni rad
MIJENJANJE ODGOJNO-OBRAZOVNE PRAKSE - PREMA KVALITETNIM PROMJENAMA
Lidija Vujičić
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Sažetak
U stručnoj i znanstvenoj literaturi navodi se veliki broj izvora koji izlažu i obrazlažu razloge neuspjeha reformi u svijetu, s naglaskom na neuspjehe mijenjanja odgojno-obrazovne prakse. Pozivajući se na mnoge autore (Bruner (2000), Fullan, (1993, 1999), Hopkins (2001) i dr.), u osnovi promišljanja ovog rada je teza da se prave, dugoročne, kvalitetne promjene u odgoju i obrazovanju mogu dogoditi izravnim mijenjanjem odgojno-obrazovne prakse u ustanovi. Pri tom mijenjanje odgojno-obrazovne prakse u ustanovi, ne znači samo promjenu organizacijskih, tj. strukturalnih dimenzija u ustanovi, nego još više zahtijeva promjenu načina razmišljanja učitelja, tj. podizanje kvalitete njihova razumijevanja odgojno-obrazovnog procesa. Razumijevanje odgojno-obrazovne prakse povezano je sa stručnim usavršavanjem učitelja kao strategijom u procesu mijenjanja odgojno-obrazovne prakse na putu ka kvalitetnim promjenama u odgoju i obrazovanju. Radi se o profesionalnom usavršavanju učitelja kao kontinuiranom, cjeloživotnom procesu i refleksivnoj praksi kao permanentnoj strategiji učenja.
Ključne riječi
direktne promjene edukacijske prakse; reforma obrazovanja; reflektivna praksa; profesionalno usavršavanje; učenje
Hrčak ID:
21519
URI
Datum izdavanja:
28.9.2007.
Posjeta: 3.506 *